2008. február 2., szombat

Epres joghurttorta turbó üzemmódban





Régóta készültem epres joghurttortát készíteni, ugyanis az nlc oldalain többször is feltűnt egy recept, amit mindenképpen szerettem volna kipróbálni. De valahogy mindig elmaradt. Hét elején azonban a szerelmem, arra a kérdésemre, hogy mit enne szívesen, azt válaszolta, hogy olyat, amit Gabi ( az egyik nővérem) szokott csinálni abban a gyűrűben. Nos a gyűrű, jelen esetben a tupper desszertes gyűrűje, amiben általában joghurtos-zselatinos cuccokat szoktunk készíteni. Rögtön elő is jött a memóriámból a várólistára tett joghurttorta. Igen ám, de sehol nem találtam. Se lementve, se kiírva, se a fórumkeresővel. Egyszerűen eltűnt. De akkor már muszáj volt valamit alkotni, csak úgy saját kútfőből.

Íme ez lett belőle:

Epres joghurttorta

-3 kisdobozos epres joghurtot egy műanyag tálba borítunk.

-Egy másikban felverünk kb. 2,5 dl Hulala tejszínt.

-Ha kész belevegyítjük a joghurtba és hozzászórunk egy csomat dr. Oetkeres zselatin fixet. ( Lehet sima zselatinnal is, de nem volt kedvem vele pepecselni, ez gyorsabb volt.)

- Végül beledobálunk epret kb. 25-30 dkg-ot.( A kisebbeket egészben hagytam, a nagyobbakat kettévágtam.)

- Beleöntjük a formába, a tetejére pedig, ami majd az alja lesz babapiskótát teszünk. Nekem csak piskótatallérom volt itthon, azzal pótoltam.

- Lefedjük a tetejével és hűtőbe tesszük pár órára, hogy megdermedjen és a piskóta átpuhuljon.

- Én nem díszítettem ki, miután kiborítottam, mert elfelejtettem epret hagyni, azért ilyen csupasz.

- Ha nincs tupperes forma, akkor akár sima tortaformában is meg lehet csinálni, csak ki kell bélelni folpackkal, hogy ne vegye át a fém ízét és könnyen ki lehessen majd dermedés után borítani.

- Azt azért, még hozzá kell tennem, hogy az én tapasztalataim szerint a zselatin fix nem ad olyan erős tartást, mint a sima zselatin. Összefogja, de kicsit krémesebb állagú marad. Nekünk ez így jó, mert szerintem nem túl étvágygerjesztő a gumiszerűre dermedt süti, de aki úgy szereti, az inkább használjon sima étkezési zselatint.

- Cukrot azért nem tettem bele, mert a Hulala tejszín édesített. Nekünk elég volt bele ennyi, de mindenki kóstolja meg és ha esetleg édesebben szereti, lehet hozzátenni egy kis porcukrot.

Tényleg turbó süti, a kezdéstől a hűtőbe rakásig nem telt el 20 perc sem. Én nem kóstoltam, de akiknek jutott még belőle, elégedettek voltak vele.

Nincsenek megjegyzések: