2008. február 24., vasárnap

Krumplibundában sütött hús


A mai ebédünk ez volt anyukámmal, a húst nem evő párom sült kolbászt falatozott a krumplipüré mellé. A receptet a már itt is ajánlott Házi ételek könyvben találtam. Nagyon finom lett. Régen anyu csinált már hasonlót, csak annak a bundája egy sűrű palacsintatészta volt, nem pedig ez a tejfölös-fűszeres féle. Nekem így jobban ízlik.

Krumplibundában sütött hús

1. A húst - szűzpecsenye, karaj vagy comb- felszeleteljük, kiklopfoljuk majd sózzuk, borsozzuk.

2. Elkészítjük a bundát, ami a hármas jegyében született: 3 tojást kikeverünk 3 evőkanál tejföllel, 3 evőkanál liszttel és hozzáreszelünk 3 közepes nyers krumplit, majd jöhet a fűszerezés. Só, bors, kevés petrezselyem, fokhagyma, esetleg vöröshagyma - a recept írja, én nem tettem bele és ezentúl pedig ízlés és fantázia kérdése az egész. Csak néhány tipp: bazsalikom, kapor, szerecsendió, rozmaring- lehet válogatni, ki mit szeret.

3. A húsokat először lisztbe forgatjuk, majd az előkészített krumplis mázba és forró olajban aranybarnára sütjük a hússzeleteket.

Én az anyukám tanácsára a következőképpen csináltam: forró olaj, bele a hús, hagytam amíg kicsit megpirul, majd egy kevés langyos vizet öntöttem alá és fedőt tettem rá. Kis lángon sütöttem így, min. 4-5 percig, amíg a vizet elfőtte, azután megfordítottam és ugyanezt eljátszottam vele. Omlósan puha lett.

Bármilyen köret illik hozzá szerintem a krumplipürétől, a sült krumplin át egészen a rizibiziig. A szakácskönyv szerzője például tésztasalátát ajánl mellé.

Nincsenek megjegyzések: