2008. február 3., vasárnap

Egyszerű málnás piskótatorta-ribizlire hangszerelve



A tegnapi Tupper partira sütött mézespuszedliből ( amiről már többször ódákat zengtem ezeken az oldalakon) egy darab sem maradt. Még mutatóba sem. Az én drága emberem legnagyobb bánatára. (Előtte le volt tiltva róla, nehogy elfogyjon, azután meg már nem volt miről) Szóval engesztelésül ( a puszedlihiányért és a kotlákért-ahogy ő mondaná), gondoltam meglepem egy Stahl féle egyszerű málnatortával.

A gond csak annyi volt, hogy nem kaptam a boltban málnát, csak ribizlit, sebaj megcsináltam azzal.

Valamikor május környékén volt adásban ez a süti és emlékszem, hogy olyan hatással volt rám, hogy még aznap meg is csináltam. Meg azóta már jó sokszor. Nagyon egyszerűen összedobható, de finom sütemény.

Nyáron mindig úgy ettük, hogy vaníliafagyit-jégkrémet krémesre olvasztottunk és azt kentünk a tortaszeletek tetejére. Valami isteni finom együtt.

De most, hogy már se nyár, se jégkrém, se jó idő, gondoltam újításként vaníliás tejszínhabbal fogom kínálni. Az csak annyi, hogy a tejszínt, cukorral és vaníliás pudingporral vertem fel. Finom lett, csak legközelebb elég lesz hozzá fél csomag pudingpor is, mert így kicsit olyan, mintha liszt lenne benne , de az íze jó.

Egyszerű málnatorta

12 dkg finomlisztet összekeverünk egy fél kávéskanál sütőporral és egy csipet sóval. Félretesszük.

4 egész tojást, 12 dkg cukorral, 1 citrom reszelt héjával és egy vaníliáscukorral (vagy igazi vaníliával vagy aromával- ami van) robotgéppel 6-8 percen át habosra keverjük.

Ha kész, fakanállal, óvatosan hozzákeverjük a sütőporos lisztet. Ha elvegyült, hozzáöntünk 5 dkg olvasztott, langyosra hűlt vajat is.

A legjobb, ha a kb. 20-24 cm-es tortaformánk alját jó minőségű (szilikonos) sütőpapírral béleljük ki.

A gyümölcsöt összekeverjük egy evőkanál cukorral és fahéjjal. (Én fahéjat nem raktam hozzá, de aki úgy gondolja használja bátran)

A tészta felét az előkészített formába öntjük, majd jön rá a gyümölcs, a tetején pedig egyengessük el a maradék tésztát.

Előmelegített sütőben 40-45 perc alatt megsütjük.

Ha kicsit hűlt tálra borítjuk és óvatosan lehúzzuk róla a sütőpapírt. A tészta könnyűsége miatt a gyümölcs a tészta alján lesz, azaz mostmár nekünk felül.

Szerintem magában is nagyon finom, de jöhet hozzá a már említett fagyi vagy a vaníliás tejszínhab is.

Vaníliás tejszínhab: 2 dl tejszín, 2 evőkanál porcukor (ízlés kérdése és attól is függ, mennyire savanyú gyümölcsöt használunk), fél csomag főzős vaníliás pudingpor. Így verjünk belőle robotgéppel kemény habot. Ha Hulalát használunk, nem kell plusz cukor, mert az már édesítve van.

Lehet puding helyett vaníliaromával is vaníliásítani. (Hú, de gyönyörű szó ez!)

Nincsenek megjegyzések: