2008. február 27., szerda

Mindenféle számlálások

Nemrégiben több blogíró kollega és kolleganő virtuális tollából is napvilágot láttak a különböző statisztikáikról, méréseikről szóló postok. Azóta ficereg bennem a gondolat, hogy néhány gondolatot erről a témával kapcsolatban én is leírjak. Úgy gondolom, hogy teljesen logikus az, hogy ha valaki nyilvános blog-jelen esetben gasztroblog- írására adja a fejét, akkor azt nemcsak önmagának, hanem a külvilágnak, másoknak is szánja. Mert, ha ez nem így lenne, akkor vagy maradna a jól bevált, asztalfiókba zárható, kiskulcsos könyvnél vagy nem publikussá tenné az irományait.

Innestől kezdve pedig csupán egyetlenegy lépés az, hogy a blogíróba feltámadjon a kérdés, kiváncsíság: vajon hányan is kíváncsiak rám? Nos az nlc blogfelülete nem kényeztet minket részletes statisztikákkal, csupán arra van lehetőség, hogy azt megtudjuk, melyik postunkat, hányan nézték meg. Ez a szám pedig nem mindig reális. Hiszen gyakran előfordul, hogy magát a blogot nyitják meg és nem az egyes postokat. Azt pedig ez a rendszer bizony nem méri.

A blogok között jártamban-keltemben felfedeztem, hogy létezik un. látogatottságmérő szerkezet, amit beillesztve a sablonunkba, tudjuk követni, hogy hányan is néztek be hozzánk. Persze ez sem nyújt árnyalt képet, hiszen az is benne van a számban, ha te magad lépsz be és aközött sem tesz különbséget, hogy valaki 0,1 másodpercet töltött el az oldaladon való barangolással vagy pedig fél órát. Ráadásul nincs napi lebontása, csak összlétszámot mutat. Én ezt eleinte úgy oldottam meg, hogy írtam a napi adatokat és így tudtam, hogy kb. mennyi az annyi. Itt találsz ilyen számlálókat.

A következő- és ezidáig utolsó állomás- egy összetettebb látogatottságmérő program csatolása volt. Több fajtája is létezik. Én egy ingyeneset választottam, innen. Nos, ennek a segítségével már egy csomó információra szert tehetek. Olyanra is, amire- bevallom- nem igazán vagyok kíváncsi. Például, hogy milyen vagy hány színű képernyőfelbontással rendelkeznek a hozzám látogatók vagy, hogy milyen operációs rendszert használnak.

Megtudhatok viszont egy csomó érdekes dolgot: milyen oldalakról jutnak el a blogomra, melyik országból, milyen keresőszavak segítségével. Ezenkívül pedig napi lebontásban mutatja a látogatók számát, külön táblázatban azokat, akik csak "rámkattantak" és azokat, akik "hasznos időt" is eltöltöttek itt. Havi átlagot is számol, szóval okos kis program.

A legérdekesebb benne talán az, hogy milyen keresőszóval jutnak el hozzám, mondjuk a google-ből. Persze vannak logikus szavak, mondatok és megmosolyogtatóak is.

Igaz még nem túl sok ideje használom, de íme néhány adat belőle:

- a legtöbben a google segítségével találnak el hozzám, de előtörőben van az gasztro.miner.hu is, valamint a nlc is.

- Magyarország mellett legtöbben Romániából, Szlovákiából, Jugoszláviából és Németországból érdeklődnek irántam. Összesen- ezek mellett kb. 20 ország szerepel a listán.

- A legnépszerűbb keresőszavaim ( a maszatkonyhán kívül) a meggyes pite, a feketeerdő torta, a darált húsból készült ételek, a kakaós csiga, a churros, a kata és a londoni szelet valamint a töki pompos és a marlenka.

- Néhány érdekes, meghökkentő keresőkifejezés, amik láttán sokszor el kellett tűnödnöm, hol írtam én ilyesmiről?

- ajtófestés, ár?

- csodalekvár

- ajtófestés házilag

- képméretező programok

- betegszabadság ünnepnapra kiírható-e?

- Bagoly Henrietta

- Sthal ( rendszeresen keresik rajtam így, hibásan leírva a népszerű tévészakácsot)

- tésztából készített tányér

- mióta van nlcafe?

- anyu elkészült a sütivel (ez a kedvencem)

- bonbonmeggy torta (ilyenről még nem hallottam)

A mindenféle érdekes dolgon kívül keresnek rajtam " jogos" dolgokat, recepteket is. Már egész kis listám van olyan sütikről, ételekről, amiket már készítettem valamikor, csak még nem blogíró mivoltomban, így nem lettek dokumentálva, de mivel említettem őket valamelyik receptemmel kapcsolatban, ezért " keresik rajtam". Én pedig nem nagyon szeretek csalódást okozni, úgyhogy elhatároztam, hogy szép lassan betöltöm ezeket a " fekete foltokat".

Íme a restanciám:

- meggyes pite ( a legtöbben keresik rajtam/nálam, úgyhogy hamarosan össze kell hozzak egyet)

- ostyalap tölteléke

- Milka torta ( már kész, csak beírásra vár- nagy valószínűséggel ez lesz a következő postom)

- snickerses muffin ( ennek a múltkor nekiálltam, de a jóban-rosszban nézése közben odaégettem)

- albert kekszes ( nagy kedvencünk, nem is tudom, eddig még, hogy nem szerepelt?)

- túrós bukta

- hagyományos üveges borsófőzelék (ha nem is üveges, de konzerves)

- zselatinos 4 rétegű sütemény ( az Uram nagy-nagy kedvence)

Szóval reményeim szerint- hogy kielégítsem a fogyasztói igényeket :)- ezek hamarosan megjelennek a blogom oldalain. Addig is kitartás! (Legfőképpen nekem, mert ma délután farsangolunk a suliban a kicsikkel. Az ég legyen velünk!)

Nincsenek megjegyzések: