2009. augusztus 18., kedd

Pillecukor házilag, gyorsan,könnyen, egyszerűen


Nemrégiben amikor mindenféle fontos és lényegtelen titkainkról számoltunk be egymásnak , néha bizony alig jutott eszembe az a szükséges 7. A pillecukor gyártása közben azonban beugrott + 1, amit a lényegtelen dolgokhoz elfelejtettem leírni. Méghozzá az,hogy bizonyos dolgoktól fázok. Nem tudom ezt az érzést jobban leírni.Ruháknál ami nagyon műszálas, szóba sem jöhet. Ezt harapással ellenőrzöm. Ha a ruha csikorog a fogam alatt (jaj még most ahogy írok róla is kiráz a hideg), szóval akkor bizony nem kerül be a szekrényembe.

Ezenkívül ugyanilyen hidegrázást kapok a liszt, az étkezési keményítő és a porcukor érintésétől. Ezért kerülöm ahol csak tudom a nyújtást, merthogy ahhoz azért legtöbbször elengedhetetlen a liszt. (Jó barátaim azok a tészták amelyek textúrája ezt nem követeli meg :)


Talán épp emiatt nem tudtam soha megbarátkozni a pillecukorral, hiszen azt kívülről egy keményítős-porcukros réteg vonja be. Jani viszont nagyon szereti, alkalomadtán képes akár együltő helyében egy egész zacskóval is megenni. Ritkán adódik azonban ilyen alkalom, mert elég borsos az ára.

Stahl Judit készített a műsorában, és ezután csak 1 dolog tartott vissza minket a homemade elkészítésétől, az hogy állította, hogy cukorhőmérő nélkül nem érdemes hozzákezdeni. Az meg nekünk momentán nem volt. Így pillecukrunk se lett.


Egészen addig amíg el nem vetődtem Wise Lady blogjára. Ő ugyanis mindenféle sallang nélkül, egyszerűen, képekkel illusztrálva mutatta be a pillecukorgyártást. Ami bizony nem egy ördöngösség, és cukorhőmérő nélkül is működik. Sőt kukoricaszirup se kell hozzá.


Legyártottam egy adagot, gyakorlatilag pár perc alatt készen volt és dermedés után, ugyanennyi idő alatt tűnt el. Az egyetlen problémám vele,hogy a feldarabolt kis kockákat keményítővel kevert porcukorba kell forgatni. Gondolhatjátok!:)


Nem másolom be a receptet, mert ITT tökéletesen le van írva és képekkel illusztrálva.


ITT pedig azt találhatjátok meg, hogy hogyan lehet a pillecukorból hamis marcipánt készíteni, amivel tortákat lehet bevonni és figurákat gyártani belőle.


És ha már ott jártok nézzetek szét, mert például megtalálhatjátok nála a házilag elkészíthető mascarpone receptjét is. Jó böngészést!


A fenti kép s.k.

5 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Na ugye hogy nem is nehéz? És ízlett? Nagyon örülök, hogy sikerült!

Zsuzsi írta...

szia!
tényleg pofonegyszerű az elkészítés. Janinak nagyon ízlett, én csak megkóstoltam, és szerintem teljesen olyan az íze, mint az eredetinek. Kösz a receptet. Üdv: Zsuzsi

Névtelen írta...

szia, szerinted lehet ezt a mályvacukrot cukor helyett pl. édesítővel, vagy esetleg szőlőcukorra, esetleg glukononnal készíteni, hogy cukorbetegek is ehessék????
Köszi előre is a válaszokat

Zsuzsi írta...

Szia!
Sajnos fogalmam sincs róla, butaságot pedig nem akarok mondani. Azt tudom javasolni,hogy kérdezd meg Wise Ladyt, hátha ő okosabb nálam. Remélem sikerrel jársz. Üdv: Zsuzsi

haNa írta...

Én a magam részéről elhagytam a keményítőt és csak sima porcukorban forgattam meg, mert keményítősen nem ízlett a gyerekeimnek. Szerintem úgy finomabb is. A forrás ugyan az: Wise Lady! :)) Jó az oldalad, jövök máskor is és könyvjelzőbe kerültél. :))