2008. február 27., szerda

Borsófőzelék- amolyan menzás módra, konzervből


Nyilván nem az én anyukám az egyedüli akit sikeresen az őrületbe kergettem, még anno gyerekkoromban, azzal, hogy arra kértem, olyan borsófőzeléket, tejbegrízt, paradicsomszószt stb. főzzön, amilyet a konyhán adnak, mert csak az a finom. Próbálkozott ő becsülettel, de az eredmény nem igazán lett hasonló. Aztán megunta és közölte, hogy ő olyan rosszat, görcsöset, hígat stb. stb. ne haragudjak, de nem tud csinálni.

Nos azóta már jó pár év eltelt és arra is rájöttem, hogy a trükk a nagyüzemi étkeztetésnél sokszor az, hogy nagy mennyiségben készítik és bizony hígítanak, helyettesítenek, pótolnak és kihagynak dolgokat. Mégis, még ma is, ha hiányzik egy-két gyerkőcöm és az ebédje megmarad, hihetetlenül jót tudok nosztalgiázni ezek felett az ételek felett.

A borsófőzelék önálló háztartásvezetésem egyik fegyverténye volt. Én mindig konzervből készítem, ettől olyan jó kis menza-fílingje lesz. Az alaprecept Máté Pálné Kati néni recepteskönyvéből való.

Csak érdekességként fűzőm hozzá, hogy a statisztikám szerint sokan keresik a google segítségével a borsófőzelék konzervből receptjét. Nos, íme nekik egy kis segítség.

Borsófőzelék (konzerv vagy üveges borsóból)

1. 2 doboznyi konzervborsót ( a kisebb fajta doboz) leszűrűnk.

2. Egy lábosban kevés olajat melegítünk, majd ráborítjuk a borsót. Átforgatjuk, csak annyi időre, hogy átfényesedjenek a szemek és egy picit átlangyosodjon az egész.

3. Rászórunk kb. 2-3 evőkanál lisztet (attól függ mennyire sűrűre akarjuk készíteni), majd fakanállal átkeverjük, azért, hogy minden szemet befedjen a liszt.

4. Felöntjük annyi tejjel, hogy ellepje, de ne érjen sokkal a borsó szintje fölé, mert akkor túl híg lesz a főzelékünk.

5. Ezután ízesítjük: kevés cukorral, sóval, borssal.

6. Kevergessük folyamatosan addig, amíg be nem sűrűl.Amikor már megfelelő az állaga és "puttyog", húzzuk le a tűzről. Ne ijedjünk meg, mikor kihűl sokat sűrűl, de újramelegítéskor visszahígul.

Tipp: Bár én még nem próbáltam, de ha nagyon híg marad, lisztet már utólag szerintem hiába tennénk bele, próbálkozzunk inkább étkezési keményítővel.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Most készült el a főzelék ezen recept alapján, és isteni finom lett! Köszönöm!!!

Zsuzsi írta...

Szia!
Örülök, hogy ízlett. Üdv: Zsuzsi

Névtelen írta...

Üvegesborsóm kinyitom és megpróbálkozom a művelettel. Éljen a menzafíling! :)
Üdv: Attila

Névtelen írta...

Már többször is elkészítettem a recept alapján és imádom. bár nem azért esett a választásom erre, mert szerettem a menzás kosztot, hanem mert kezdő háziasszony létemre, a főzelékekbe a rántást mindíg elrontottam. Gondoltam így majd sikerül. Hát nem csalódtam. Ment is gyorsan a könyvjelzők közé... :) Ja, és köszi a receptet. :)

Unknown írta...

Köszönöm Zsuzsi,én is megcsináltam nekem is nagyon ízlett. Tényleg menzafilinges. :) üdv:Miki

balazs reggae írta...

szia, a lelkét, a petrezselymet kihagytad

Zsuzsi írta...

Kedves Balázs!

Nem véletlenül nincs benne, én nem szoktam bele tenni. :)