2008. február 24., vasárnap

Túrós-gyümölcsös bögrés süti


Van az nlc-n egy jó kis fórum a süssünk-főzzünk rovatban. (van persze több is, csak azok e történet szempontjából nem fontosak) Szóval ez a Nagymama konyhája. Nagyon jó hangulatú kis topic, szimpatikus emberkékkel, szeretem őket olvasgatni. Ilyen többek között a topicindító Bettus is, akitől a lenti recept származik. Amikor nyáron beírta, még aznap elkészítettem, friss barackkal. Sajnos nem lett az igazi, elfogyott, de nem volt átütő sikere. Tegnap azonban böngészgetés közben rábukkantam és úgy döntöttem adok neki még egy esélyt, más szereplővel, kicsit megvariálva. Szóval barack helyett egy doboz erdei gyümölcs mixet raktam bele és kisebb tepsiben-sütőtálban készítettem mint a múltkor. Nos így már teljesen más lett a végeredmény és a siker immáron nem maradt el.

Tapasztalat: használjunk hozzá savanykásabb, piros bogyós gyümölcsöket és ne süssük túl nagy formában - én egy kb. 25*15 cm sütőtálban készítettem, de el tudom képzelni tortaformában is.

Az íze nagyon finom, gondolkoztam, hogy mihez is tudnám hasonlítani? Nos leginkább olyan, mintha egy gyümölcsös-joghurtos túrókrémmel lenne megtöltve a tészta. A különféle ízek kavalkádja- vanília, túró, gyümölcs, citrom- szuperul összhangba kerül egymással a sütés során. És ráadásul kb. 5 perces munkával hozható össze.

Túrós-gyümölcsös bögrés süti

1 pohár kefír, 1 pohár cukor, 2 pohár liszt, 1/2 cs. sütőpor, 1 vanília, 3 tojás, 1/2 pohár étolaj, fél citrom leve és héja. Összekeverni és kiolajozott, morzsázott tepsibe önteni. A tetejére rámorzsolni 1/4 kg túrót, megszórni 1 vaníliával és fél citrom héjával, majd megszórni gyümölccsel.

A túróból az a jó, ami morzsolható, szóval a régi-hagyományos papíros, nem a dobozos, krémes fajta.

Nincsenek megjegyzések: