2008. február 3., vasárnap

Ismét egy tejberizs-variáció


Ha jól emlékszem már legalább két tejberizs-variációt rögzítettem a blogomban és íme itt a harmadik, a jelenlegi tuti befutó. Akinek ismerős lenne, annak igaza van, ugyanis egy az egyben Stahl Judit receptje alapján készítettem, a legutóbbi gyors édességes szakácskönyvéből. Tényleg nagyon finom és kiadós. Mi két napig ettük. Aznap este mikor elkészült, akkor langyosan, desszertként. Másnap pedig már kihűlve, kakaóval megszórva, leves utáni második fogásként szerepelt az étlapunkon. Így is, úgy is finom volt. A receptet-most kivételesen szó szerint idézem- a végén pedig jönnek a saját megjegyzéseim. Tényleg próbáljátok ki, mert nagyon finom. A kép nagyon nem sikerült jól, túl sötét a háttér, bocsánat érte.

Habkönnyű tejberizs (Stahl J.: Gyors édességek)

Hozzávaló:
15 dkg rizs
3 dl tej
5 dl hideg tejszín
1 citrom reszelt héja
1 vaníliarúd
10 dkg cukor
10 dkg apróra vágott, cukrozott narancshéj

A tálaláshoz:
4 evőkanál narancs- vagy málnaszörp


A rizst kávéőrlőben durvára daráljuk, aztán egy közepes méretű lábosban összekeverjük a tejjel és a tejszín ½-vel, majd hozzáadjuk a reszelt citromhéjat, a vaníliarúd kikapargatott belsejét és bele dobjuk a vaníliarúd kikapargatott héját is. Mérsékelt tűzön felforraljuk, és ha rottyant egyet, takaréklángon 10-15 perc alatt csendes forrásban, gyakori keverés mellett megfőzzük. Így sűrű, de egyáltalán nem édes rizskrémet kapunk. (Ha túl sűrűnek találnánk, kevés meleg vízzel hígíthatjuk a tejberizst s főzés közben.)

A még forró rizskrémet aztán átkanalazzuk egy nagy tálba, majd robotgéppel kb. 10 percen át keverjük, hogy kihűljön. Ha ez megvan, hozzáadjuk az apróra vágott cukrozott narancshéjat is.

A maradék, hideg tejszínből tiszta és száraz habverőkkel kemény habot verünk, fakanállal hozzáforgatjuk a kihűlt, cukrozott narancshéjjal dúsított rizskrémhez, és a habos édességet szétosztjuk 4 üvegtálkában.

Tálalás előtt mindegyik adagra rácsorgatunk 1-1 evőkanál narancs- vagy málnaszörpöt, és ez nemcsak finom hozzá, de jól is néz ki rajta.


4 adag lesz belőle.

Megjegyzések tőlem: - csak Hulala-tejszínutánzatom volt otthon, úgyhogy-mivel az cukrozott- kissé csökkentettem az előírt cukor mennyiségét. (Amúgy melegen édesebbnek hat, mint kihűlve, nem kell megijedni)

- Vaníliarúd helyett- bűnös módon- 2 vaníliáscukrot raktam bele.

- A robotgépes részt kihagytam.

- Nem kaptam kandírozott narancshéjat, helyette darabolt, kandírozott citronát darabokkal dúsítottam. ( annak ellenére, hogy fogalmam sincs a mai napig, hogy mi is az a citronát)

- Nekem túl híg szörpöm volt itthon és azzal nem lett túl guszta, úgyhogy csak egyre tettem a többiről elhagytam.

Ui: csak nem hagyott nyugodni a tudatlanságom gondolata, úgyhogy google barátunk segítségével kiderítettem, hogy a citronát cukorban eltett (azaz kandírozott) citromhéj, úgyhogy nem is tértem el nagyon az eredeti recipétől.

Nincsenek megjegyzések: