2008. február 2., szombat

Őzgerinces túrós



Már többször utaltam rá, hogy nálunk minden jöhet ami túrós: gombóc, sütemény, torta, pogácsa, egyre megy, ha túró van benne csak finom lehet.( Talán egyetlen kivétel akad: a körözött, azt egyikőnk sem szereti) Ami most következik az az egyik kedvencünk. Több fórumon találkoztam már ezzel a recepttel túró rudi néven. Nos külsőleg valóban hasonlóak, hiszen túrós a belseje és csokis tészta a külseje, nálunk mégis őzgerinces túrós néven fut évtizedek óta.

Őzgerinces túrós

Tészta: 20 dkg lisztet, 10 dkg vajat, 3 kanál cukrot, 1 tojássárgáját,1 késhegynyi szódabikarbónát, 1 és 1/2 kanál tejfölt és 2 evőkanál kakaót tésztává gyúrunk. Kétfelé osztjuk és az őzgerincformákat úgy béleljük ki vele, hogy jócskán túlérjen a tészta a peremen, ugyanis ezzel fogjuk majd betakarni a tölteléket.

Töltelék: 3 túró, 7 kanál gríz, 30 dkg cukor, 2 csomag vaníliás cukor, 6 tojássárgája, 7 tojás kemény habja. A tojásfehérjehab kivételével a többit robotgéppel összedolgozzuk, majd fakanállal óvatosan beleforgatjuk a tojások habját.

Aki szereti tehet bele mazsolát is.

A tésztával kibélelt őzgerincformákba töltjük a túrókrémet, a túllógó tésztarészekkel befedjük, azután lassú tűznél sütjük. Jó sokáig sül, több mint egy óra hosszáig.

Ha kész kiborítjuk és a gerincek mentén szeletekre vágjuk.

Megjegyzés: Ez egy elég nagy adag, én felezni szoktam. Sőt olyan is volt már hogy tortaformában sütöttem meg. (Nem csatosban, mert abból kifolyik)

Nincsenek megjegyzések: