2008. február 5., kedd

Lecsós rakott karaj


Amióta csak blogerina lettem, mindig is szívesen olvastam a különböző körkérdésekre adott válaszokat. Szórakoztatónak találtam/találom, hogy mennyire másképp is látjuk mi emberek a világot. A legújabb "hógolyó" a blogolók különböző gasztronómiai újságokhoz való viszonyáról érdeklődik. Érdeklődve olvastam a válaszokat most is. Volt egy olyan részkérdés is ( vagy valami hasonló), hogy mennyire érdeklik a válaszadót a különböző híres emberek főzési szokásai, receptjei. Nos szinte mindenki egyöntetű tagadással válaszolt, úgyhogy én maradtam egyedül, mint kakukktojás, mert én bizony ciki nem ciki (bár miért lenne az?) kedvelem ezeket a rovatokat. Az itt következő receptre is így bukkantam,miközben a karácsonyi menühöz kerestem ötleteket. A tavaly decemberi Vidék ízében Endrei Judittal volt interjú és ezt a receptet "főzte meg" és egy bagolyszemes túrószelet nevű sütit, ami internetes körökben szerintem búvár túrós néven fut. Szóval félreraktam ezt a számot. Vasárnap a húshagyó Uram sültkolbászt kapott a krumplipüréhez, de én inkább valami húsra vágytam. Akkor jutott eszembe ez a lecsós karaj. Anyutól "zsákmányoltam" egy kis üveg lecsót, hús volt itthon más meg nem is nagyon kellett hozzá. (Csak egy kis sajt)

Lecsós rakott karaj

Hozzávalók: 4 szelet karaj, 1 kis üveg lecsó, 15 dkg sajt, olaj, só, bors

A karajszeleteket sózzuk, borsozzuk kevés olajon megpírítjuk mindkét oldalukat,majd a saját levében szinte készre pároljuk. (na nekem ez nem jött össze, vagy 4-szer öntöttem rá vizet)

Közben, ha van friss alapanyagunk elkészítjük a lecsót, ha nincs (mint jelen esetben), akkor az üvegeset kicsit megízesítjük sóval, borssal, esetleg plusz hagymával átmelegítjük. (vegyük azért figyelembe, hogy a hús is sós, szóval ne essünk túlzásba)

Az eredeti verzióban tojásos lecsó szerepel én ezt kihagytam, mert azt nem bírom megenni.

Ha a hús már 90%-os, akkor tepsibe rakjuk egymás mellé a szeleteket és rápúpozunk mindegyikre egy nagy adag lecsót, majd bőven megszórjuk a szeleteket sajttal.

Előmelegített sütőbe kb. 20-25 percig sütjük.

Szerintem jó habos krumplipürével az igazi.

Nincsenek megjegyzések: