2008. február 24., vasárnap

Császármorzsa


Bár nem ad túl nagy büszkeségre okot, azért nem csinálok titkot abból, hogy eddigi konyhai pályafutásom alatt csak porból készítettem császármorzsát. Nem volt azzal sem különösebb gond- azt hiszem Knorr gyártmány- leszámítva, hogy elkészítés előtt mindig ki kellett szitálni belőle a hatalmas mennyiségű mazsolát. Még otthon anyu csinált nagy néha sűrű palacsintatésztából ilyesmit, amit mi tésztásmórnak neveztünk. Azóta már persze világossá vált számomra, hogy a császármorzsa alaphozzávalója a búzadara, de az elkészítésére mindezidáig nem vállalkoztam.

A szombati kolbászleves után azonban kellett valami tésztaféle. Először az Uramat kérdeztem, hogy milyen tészta legyen a leves mellé, de amikor némi tűnödés után rávágta, hogy szarvacska, akkor rájöttem, hogy a saját döntésemre leszek kénytelen hagyatkozni. (persze félreértette a kérdést, azt hitte a levesbe akarok valamit belefőzni, no persze a szarvacska akkor sem az ideális válasz, mert annyira még én sem szeretem a sűrű leveseket)

Ezt a receptet is a Tóthné féle Házi ételek könyvből vettem, féladagot csináltam, de így is lett belőle bőven.Tényleg nagyon finom.

A hétvégén amúgy készült még egy reszelt túrós lepény is F. Nagy Angéla nyomán valamint a desszert.eu oldalán talált nehéz sós sütemény. Utóbbinak nagyon örültem mert a kép alapján azt gondoltam megtaláltam a kedvenc cukrászdai sós sütim receptjét. Hát csalódnom kellett, mindkét esetben. Nem állítom, hogy a receptekben volt csak hiba, de tény, hogy azok sem voltak tökéletesek. Így azután ezeket a produktumaimat nem fogjátok látni ezen az oldalon, elfedi őket a jótékony homály. Ha a későbbiekben majd rájövök a hibák okaira és a kiküszöbölésükre, akkor visszatérek rájuk.

Császármorzsa

4-6 főre

1. 1 liter tejet 5 evőkanál kristálycukorral, 1 vaníliás cukorral és egy csipet sóval felforralunk. Belereszeljük egy citrom héját (nagyon finom lesz tőle, ha tehetjük ne hagyjuk ki) és folyamatosan kevergetve apránként belekeverünk 40 dkg búzadarát.Lassú tűzön sűrűre főzzük.

2. Amikor a grízes keverék langyosra hűlt átrakjuk egy tálba és robotgéppel hozzákeverjük 8 tojás sárgáját.

3. Ha szeretjük ennél a pontnál rakjuk hozzá az előzőleg beáztatott mazsolát.

4. A 8 tojásfehérjét 10 dkg kristálycukorral kemény habbá verjük és lazán a grízes masszába forgatjuk, óvatosan, hogy ne törjön a hab.

5. A sütőt 200 fokra előmelegítjük egy tepsibe beleöntünk 4 evőkanálnyi olvasztott vajat, majd rá a masszánkat.(jó nagy tepsi legyen, nekem a fél adag egy 30*30-asat töltött meg.)

6. 15 perc sütés után egy evőkanállal összedaraboljuk, hogy kisebb darabokra, morzsákra hulljon szét. Ezt még néhányszor 5-10 percenként megismételjük, amíg aranysárgára nem sül. Kb. 40 perc alatt lesz teljesen kész.

7. Melegen tálaljuk porcukorral és/vagy lekvárral.

Nincsenek megjegyzések: