2008. február 3., vasárnap

Pizzás csiga


Az elmúlt hétvégén nem igazán alkottam maradandót a konyhában. Volt egy csomó programunk, meg valahogy úgy kicsúszott az a két nap a kezeim közül. Máskor mindig megtervezem előre a hétvégi menüt, most ez kimaradt. Talán ez volt a baj? No, lényeg a lényeg, mire feleszméltem, már vasárnap délután volt. Emberem aludt, mert éjszakára ment dolgozni, szóval csillapítandó a lelkiismeretfurdalásom, gondoltam meglepem a kedvenc dolgozós kajájával. Ez a pizzás csiga. Azért is szereti ezt vinni, mert tudja meló közben is enni, nem kell feltétlenül leállnia, mintha májkrémet vagy valami dobozolós kaját vinne.

Tényleg jó nagyon a recept, bátran ajánlom. Egyszer az uram egyik kollégája, miután megkínálta egy darabbal (szigorúan csak eggyel és nem többel) kérte, hogy küldjem el a receptjét, mert ez meg kell sütesse a feleségével is, annyira ízlett neki.

A recept Liannáé, a munka oroszlánrésze a kenyérsütőjé, az elismerés és a hálás puszik pedig az enyémek. Egész jó üzlet, igaz?

Pizzás csiga

1 kefír
fél kg liszt
fél dl olaj
fél dl tej+pici cukor+fél kocka friss élesztő
só(ha édeset csinálsz akkor csak egy csipet és 3 kanál cukor)
Ha túl kemény akkor tej ha lágy akkor liszt.(függ a liszt minőségétől, a kefír sűrűségétől)
Az egészből tésztát dagasztani és egy órát meleg helyen keleszteni.

Én szoktam a tésztájába tenni egy evőkanálnyi oraganót is.

( Ha van kenyérsütő, akkor a dagasztó-kelesztő program: nálam ez 1.50 perces)

Ha kész kinyújtom- könnyű vele dolgozni és kézzel szoktam- kb. 1 cm vastagságú és 40*20 cm-es téglalappá.

Rákennem a pizzakrémet. (Én erre boltit használok, de lehet saját főzésű is. Érdekes a rendes pizzára én is magam készítem) Reszelek rá egy kevés sajtot, majd a rövidebbik oldalánál fogva feltekerem.

Végül kb. 2 cm vastagságú csigákat gyártok belőle. Megdizájnolom őket és tepsire ültetve még egy kicsit kelesztem, majd a tetejére is szórok sajtot.

Gőzős sütőben, aranybarnára sütöm őket.

Megjegyzések: azért kell a gőzős sütő, mert attól a kelt tészták sokkal finomabbak lesznek, én egy fém kotlában szoktam betenni vizet a sütő aljába, mikor begyújtom előmelegíteni a gázt.

arra most jöttem rá- és gondoltam megosztom másokkal is, hátha van aki még nem tudja, ezt a rendkívül fontos dolgot-hogy miért a rövidebb oldalánál kell kezdeni a tésztának a tekerést? Hát nézetem szerint azért, mert így sokkal többet tekersz rajta, mint amúgy és így a csiga csigaszerűbb, többrétegű lesz.

Nincsenek megjegyzések: