2008. február 3., vasárnap

Olajos kifli


Többször írtam már ezeken az oldalakon a kelt tészták és a kenyérsütőgépem iránt érzett olthatatlan vonzalmamról. Így azután nem is ragozom túl a dolgot. Elöljáróban csak annyit, hogy ez a receptem már akkor is megvolt és használtam ( egy kolleganőm anyukája írta le és terjedt a tantestületben futótűzként), amikor még híre hamva sem volt a kenyérsütőmnek. Nagyon jó a tésztája, könnyen összeáll, gyönyörűen megkel és szuper könnyű vele dolgozni, nyújtani, még lisztezni sem kell, mert egyáltalán nem ragad. Ráadásul nagyon sokféle változatban el lehet készíteni és nagyon finom és kiadós uzsonnára, reggelire egy tea mellé.

Olajos kifli

Hozzávalók: 7 dkg élesztő, 1 evőkanál cukor, 2 csapott evőkanál só (óvatosan,mert só és só között is van különbség), 2 dl langyos olaj, 5 dl langyos tej, 1 kg liszt

Összedolgozzuk az alapanyagokat, majd kelesztjük a tésztát. ( Iszonyú könnyen összeáll) Ha gépesítettek vagyunk, akkor megy minden a maga útján.

Ha megkelt 9 kb. azonos cipóra szedjük, kerekre nyújtuk őket és mindegyiket 8 cikkre szeljük. A cikkek szélesebbik végére teszünk valamilyen tölteléket( sajt, virsli, sonka, felvágott, kolbász stb. ízlés szerint) és kifli formájúra feltekerjük.

Tojással megkenjük, a tepsin picit még pihentetjük, újra lekenjük tojással végül még megszórhatjuk sajttal vagy szezámmaggal és megsütjük.

Megjegyzés: én nem szoktam langyosítani a dolgokat, mikor géppel dagasztom, csak ha simán készítem.

Én csak egy picit felhígított tojássárgájával szoktam lekenni, nem egész tojással.

A kép csalóka, ebből az adagból 72 db kiflink lesz, de nálunk nagyon gyorsan fogy, úgyhogy mire a fényképezéshez jutottam már csak ennyi maradt.

Nincsenek megjegyzések: