2008. február 27., szerda

Újabb keksztranszport- Narancsos, kandírozott narancshéjas és kávés keksz


Nemrégiben döbbentem vettem észre, amikor kora délután a blogom statisztikájára kattintottam, hogy ugrásszerűen, háromszorosára nőtt néhány óra alatt a látogatóim száma. Bár nagyon örültem, nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy mi lehet az oka. Az előzményekben rákattintottam azokra a linkekre, amelyről legutóbb érkeztek hozzám látogatók és kiderült, hogy az nlc-n valaki nyitott egy topikot. Az volt a lényege, hogy tippeket kért ahhoz, hogy milyen aprósütiket süssön ajándékba. Valamelyik kedves olvasóm emlékezett arra, hogy én még júliusban gyártottam ilyen anyunak és ajánlotta a blogomat a topic indítójának. Persze ezt sokan mások is elolvasták, innen volt hát a nagy érdeklődés.

Elmeséltem ezt anyunak, akinek erről rögvest eszébe jutott, hogy milyen jó is volt az és most is milyen jól jönne neki egy ilyen meglepetés. Hát persze, hogy nekiálltam sütni. No, nem akkora mennyiségben, mint régen, de azért 3 fajta keksz elkészült. Az egyik az itt már bemutatottStahl féle fahéjas keksz volt, a másik kettő pedig a szintén hozzá köthető karácsonyi kekszrecept mintájára készült. (Végre otthon c. könyv 150. oldal)

Nagyon finom és jól variálható alaprecept, ajánlom minden kísérletező kedvű kekszsütögetőnek. Elő a fantáziával és hajrá!

Karácsonyi kekszvariációk (Stahl J. receptje alapján)

1 adag kekszalap hozzávalói

25 dkg puha vaj/margarin

15 dkg cukor

1 vaníliás cukor

1 tojássárgája

30 dkg liszt

A vajat habosra keverjük a cukorral és a vaníliával, majd hozzádolgozzuk a tojássárgáját. Végül pedig hozzáadjuk a lisztet. Összegyúrjuk.

Ezután jön az ízesítés, íme Stahl variációi:

narancsos-mazsolás (narancshéj, 10 dkg mazsola-rumba áztatva előtte, 2 csepp narancsolaj, sütés előtt őrölt mandulába hempergetni)

csokis (fahéj és 10-10 dkg fehér, ét és tejcsoki apróra vágva)

kókuszos ( 4 ek kókuszreszelék, kevés gyömbér, zöldcitrom héja, 3 ek kókuszlikőr)

Nos nekem nem voltak mindenféle különleges hozzávalóim, összeszedtem amit találtam és avval dolgoztam.

1. A tésztát kétfelé szedtem a narancsos variációhoz ment 1 narancs reszelt héja és a felének a leve valamint egy fél dobozni maradék kandírozott narancshéj. Juj! Ez nagyon finom tészta lett.

2. A kávéshoz pedig szimplán hozzáöntöttem egy tasaknyi 3in1-ben nescafe-t és úgy gyúrtam össze.

Hurkába gyúrtam és folpackba csomagolva a hűtőbe raktam pihenni. Egy pár óra múlva elővettem és kb. 1 cm vastagságú karikákat vágtam belőle. Sütőpapíros tepsibe raktam és előmelegített sütőben szép aranybarnára sütöttem őket.

Nem túl vékony kekszek lesznek, olyan " jó beleharapni" típusúak.


Nincsenek megjegyzések: