2008. február 2., szombat

Mea culpa és sajtos roló


Némi kihagyás után újra itt vagyok. Az elmúlt egy hétben nem volt energiám írni, bocsánat érte mindenkitől, aki esetleg várta volna. Az az igazság, hogy elindult a tanév. Az idén ismét az első-másodikosok napközis tanító nénije vagyok és a beszoktatással és évindítással járó feladatok leszívták minden energiámat. Mire hazaértem, teljesen kifacsart állapotban voltam, úgyhogy semmi értékelhetőt nem produkáltam. Hét elején a hétvégi maradékokat hasznosítottuk újra, utána melegszendvics teával, hot-dog és más hasonló gyors kaják váltották egymást. Még szerencse, hogy az én drágám nagyon türelmes és nem egy reklamálós fajta.

A nyár utolsó termései következnek most, amik még nem kerültek fel a blogra. A héten többször nekiültem, hogy most bepostolom őket, de nem ment. Szerintem évtizedes rekordot döntöttem meg azzal, hogy minden nap már 11 előtt ágyban voltam.

Először jöjjön a sajtos roló. Most először vetemedtem arra, hogy házilag elkészítsem, pedig a boltit mindig nagyon szerettem. A nyáron az egyik kolleganőm mesélte, hogy ők rendszeresen csinálnak ilyet otthon, el is mondta a receptet. Azután Ágnes unokanővérem állt neki habrolót sütni. Szóval mindig ott motoszkált a gondolat, hogy nekiálljak. Végül elkészült és csak két dolgot bánok: az egyik, hogy nem sütöttem már ilyet sokkal hamarabb, mert nagyon finom. A másik pedig, hogy annak ellenére, hogy egy hang azt súgta le kell kenni a tekercseket sütés előtt tojássárgájával, nem hallgattam rá. Ezért lettek ilyen hókák, mintha sületlenek lennének. Pedig nem voltak azok, ezt bizton állíthatom.



Sajtos roló

A tésztát- bár van hozzá bevált receptem- most bolti levelestésztából készítettem. A kiolvadt tésztát vékonyra nyújtottam (kb.2 mm). A tészta egyik oldala legyen kb. 40-50 cm széles. Mikor kész 2 cm széles csíkokra vágjuk és a habtekercs formára úgy csavarjuk fel, hogy a csíkok 1/2 cm szélesen fedjék egymást. A sütőlemezre úgy helyezzük rá, hogy az a része legyen alul, ahol befejeztük a tekercselést.

TOJÁSSÁRGÁJÁVAL MEGKENJÜK! és forró sütőben, erős lángon pirosra sütjük. Még melegen lehúzzuk a formáról. A tekercseket kihűtjük és utána töltjük.

Krém: Az alap egy kettes besamel volt. Azaz 2 evőkanál lisztet elkevertem 2 dl tejjel és beledobtam 2 dkg margarint. Ezt sűrűre főzzük. Utána kihűtjük.

Ha kihűlt, utána jöhet az ízesítés, mindenki, ahogy szeretné. Nálam került bele egy tubus krémsajt, egy kevés (kb. 7-8 dkg reszelt trappista), 15-20 dkg margarin, só, frissen őrölt bors. ( Lehet gazdagítani még tojássárgájával és a felvert habjával, fokhagymával vagy bármilyen más fűszerrel, ízlés szerint.)

Ezt kikevertem simára és a kihűlt tekercsekbe töltöttem, a végeiket reszelt sajtba mártottam.

Nincsenek megjegyzések: