2008. február 2., szombat

Londoni szelet


Jöjjön végre egy sütemény is. A hétvégén-szokás szerint- többfajtát is sütöttem. Volt- a lentebb már beírt- szőlős krémes, görög citromos süti és ez a londoni szelet. Szerintem kevés ennél egyszerűbb, gyorsabb, olcsóbb DE finom süti van. Én kb. 10 perc alatt dobtam össze tegnap. Úgy, hogy eredetileg nem is volt betervezve, csak rendezgettem a receptes lapokat és megláttam. Mivel mindkettőnk kajája (angol rakott krumpli és rakott karfiol- most nézem csak, milyen rakott hétvégénk volt) sütőtálban volt, a kettő sütése között várni kellett, hogy kihűljön a sütő, nehogy szétcsattanjon a tál. Nos ezt a holtidőt töltöttem ki azzal, hogy villámgyorsan összeraktam a sütit. Mire kisült a második adag kaja is, már tolhattam is be a helyére a tepsit. Mint mindig, most is nagy sikere volt, kb. 2 szelet árválkodik a tányéron, érzéseim szerint már nem sokáig.

Londoni szelet

Tészta:

Mikróban megpuhítok 14 dkg margarint. Egy tálba teszem és hozzáöntök 8 dkg cukrot, 21 dkg lisztet 1/2 kávéskanál szódabikarbónát és hozzáütöm 3 tojás sárgáját. Ezt az egészet fakanállal összedolgozom, amíg bírom utána pedig néhány mozdulattal könnyen összegyúrom. Nagyon könnyen összeálló tészta. Kézzel egy kivajazott, kilisztezett vagy sütőpapírral bélelt tepsibe egyenletes rétegben belenyomkodom. (Én a szokásos kb. 20*30-as tepsimet használtam)

Ezután 5 evőkanálnyi lekvárt ( én barackot használtam, de bármilyet lehet szerintem) szétkenünk a tészta tetején.

A 3 tojásfehérjét felverjük 12 dkg cukorral keményre. Ha kész belekeverünk 15 dkg darált diót. ( Én mindig dejót használtam eddig hozzá), majd az így kapott diós habot rákenjük a lekváros tészta tetejére. (Ezt a habot nyersen is nagyon szeretem, isteni finom íze van szerintem)

Végül előmelegített sütőben megsütjük.

Nagyon finom, omlós, kiadós sütemény.

Nincsenek megjegyzések: