2008. február 3., vasárnap

Rétegelt krumpli



A krumpli-szerintem- az egyik legsokoldalúbban felhasználható alapélelmiszerünk. Nálunk- válogatóséknál- legalábbis biztosan. A favorit a vajjal, tejjel habosra kevert és apróra vágott snidlinggel megszórt krumplipüré, de emellett is sokféle módon készítem. Hetente egyszer, valamilyen formában biztosan szerepel az étlapunkon. A rétegelt krumpli receptjére valamelyik fórumon találtam rá, sokszor készítettem is, azután valahogy feledésbe merült. A hétvégén, pakolászás közben a kezembe akadt egy évekkel ezelőtt vezetett háztartási füzetem, amibe minden nap felírtam, hogy mit főztem, sütöttem. Sőt, volt, hogy meg is terveztem előre a heti menüt. Nekem nagyon bejött ez a módszer, nem kellett agyalni délután 5-kor, hogy mit főzzek és spórolni is tudtam, mert előre tervezhető volt a bevásárlás. Azután jött a költözés és valahogy abbamaradt a dolog, pedig nekem bevált ez a módszer. Lehet, hogy újra el kellene kezdenem.

Nos, ebben a füzetben akadtam rá újra erre a régi kedvencünkre. Nagyon egyszerű elkészíteni, csak kicsit pepecs, de megéri a fáradságot.

Rétegelt krumpli

Hozzávalók 5-6 adaghoz

- 7 nagyobb krumpli ( számolni kell a leeső részekkel),

- 20-25 dkg ízlés szerinti valamilyen sonka vagy felvágottféle ( én zalaival szoktam készíteni)

- 1 csomag lapka sajt

- bacon vagy császárszalonnaszeletek

Elkészítés:

- a krumplit héjában, sós vízben megfőzzük

- a felvágottat és a lapkasajtokat félbevágjuk

- amikor a krumpli megfőtt, megpucoljuk és ujjnyi vastag szeletekre vágjuk.

- rétegenként összeállítjuk: krumpli-felvágott-sajt-krumpli-felvágott-sajt-krumpli

- a belső rétegeket kissé sózhatjuk, de nagyon óvatosan, mert a szalonna is sós.

- ha kész a rakott krumplitornyunk, akkor szalonnát tekerünk köré és azt fogpiszkálóval rögzítjük.

- sütőbe tolva 30-35 perc alatt készre sütjük.

Nagyon finom és nagyon kiadós, laktató étel.

Nincsenek megjegyzések: