2008. február 27., szerda

Gofri


Elismerem, nem kicsi fáziskésésben vagyok. Közel 3 hónapnyiban. Még novemberben kaptam az Uramtól egy gofrisütőt, de azóta nem volt még időm, energiám arra, hogy keressek egy jó receptet is hozzá. Anno, akkor kipróbáltam eggyel, de nem lett nyerő. Ezt a receptet tv3 ajánlotta a hozzászólásában, úgyhogy most amikor tetté érett bennem az elhatározás, ezt halásztam elő. V.O. receptje a Mindmegette oldalon szerepel, nagyon sok dicsérő hosszászólással kiegészítve meg néhány megmosolyogtatóval is.(hiába, no, az emberi butaságnak , mondhatni hülyeségnek nincs határa)

Amúgy a gofri finom, illatos és puha. Szóval aki ropogósat akar, ne ezt a receptet válassza. Én ilyet akartam, úgyhogy örültem, mert nagyon jó lett. ( bár azt mondják az okosok, hogy ha nem egymásra rakjuk őket, hanem egyenként rácson hűtjük ki, akkor ropogós lesz) Lekvárral, nutellával és vaníliapudinggal ettük.

Gofri IV. (V.O. receptje)

Hozzávalók:

40 dkg liszt

1 csomag sütőpor

3 tojás

12 dkg margarin

1 csomag vaníliás cukor

12 dkg cukor

csipet só

1/2 liter tej

reszelt citromhéj


Elkészítés: A liszthez keverjük a sütőport. Hozzáadjuk a tojások sárgáját, a margarint, sót, vaníliás cukrot, cukrot, a 1/2 liter tejet, és a citrom héját. Jól összekeverjük. A tojások fehérjét keményre verjük, és beleforgatjuk a masszába. Azonnal süthetjük a gofrisütőben, kb. 4 perc alatt megsül. Csokipudinggal, lekvárral nagyon finom.

Megjegyzés:
Rakhatsz a tésztába durvára reszelt almát (de mértékkel, mert vizet ereszt), vagy mazsolát is.

Én mindegyik sütés előtt, kikentem vajjal a sütő alját és tetejét is.


Nincsenek megjegyzések: