2008. február 5., kedd

Adventi aprósütemények 1. - mézeskalács


Régóta tudjuk, hogy a világ ok-okozati összefüggésekből épül fel. Szóval, ha van új, üresen tátongó sütisdobozunk, akkor abba süti kell. Ha ehhez még advent első vasárnapja is van, akkor bizony adventi aprósütemény dukál.

Magyar Ági mézeséről már többször is ódát zengtem. Készítettem már szinte mindenféle alakban és ízben, kivéve a hagyományos karácsonyi mézeskalácsnak. Most ennek is eljött az ideje. Erről jut eszembe, hogy az nlc adventi oldalain barangolva bukkantam Somáról egy vidóra, amin többek között azt fejtegeti, hogy vajon miért is nem sütünk mézeskalácsot többször egy évben. Nos, amikor beleharaptam az első még langyos példányba, megleltem erre a kérdésre a saját igazságomat. Olyan tömény, karácsony íze volt (hülyén hangzik, de máshogy nem tudom leírni), amit szentségtörés lenne elpazarolni, elhétköznapiasítani.

Most csak képet rakok fel a karácsonyi feelingű (bocs) mézeskalácsokról. Akit a recept érdekel, visszalapozva megtalálja.(Dióval díszítettem még sütés előtt, a cukormázazás pedig az Uram kezét dicséri. Nem egy iparművész, de nem is ezért szeretem.

Nincsenek megjegyzések: