2008. február 17., vasárnap

Karácsony 2007. - Töltött zsúrkenyér



Három éve minden ünnepen az Uram kiköveteli, hogy készítsek neki töltött kenyeret. Ez persze nem gond, mert szívesen teszem. Gond csupán akkor van, ha - mint ahogy most is megesett- elfelejtem a receptet és sehol sem találom azt a könyvet vagy füzetet amibe beleírtam.*Úgyhogy kénytelen voltam a saját fejem után menni, ami most nem vált be 100%-osan. Az íze rendben volt, csak az állaga hagyott maga után kívánnivalót. Szeletelni ugyanis nem lehetett, mert a töltelék külön életet élt, mert nem volt ami igazán összefogja, túl puha volt. Ez persze a legkevésbé sem zavarta az én drágámat abban, hogy egy evésre megegye az egész adagot.

* azóta már meglett a recept és arra is rájöttem, hogy mi volt a gond. Ugyanis én nem csináltam meg a besamelalapot és így nem volt ami összefogja a tölteléket.

Íme a meglelt eredeti recept. Azért a képet felteszem erről a mostani félresikerült, de mégis sikeres alkotásomról is. De ígérem, ha legközelebb elkészül az original változat, arról is rakok fotót.

Töltött kenyér

Egy félkilós zsúrkenyér felének a megtöltéséhez készítsünk egy 2-es besamelt. Azaz olvasszunk meg 2 dkg vajat, adjunk hozzá 2 evőkanál lisztet és engedjük fel 2 dl tejjel. Ezt keverjük simára és főzzük sűrűre.

Ha kihűlt, jöhet az ízesítés. Belenyomunk egy tömlős krémsajtot, jöhet bele reszelt trappista vagy füstölt sajt is. Só, frissen őrölt bors, petrezselyem, snidling, fokhagyma stb. (ki-ki ízlése szerint váltogathatja)

A kenyér belét egy kis tejben megáztatjuk és azt is hozzárakjuk. Jöhet még hozzá borsó, kukorica, pritaminpaprika, vajkrém, apróra vágott sonka, felvágott vagy virsli is.

Szóval tényleg csak az ízlésünk határozza meg, hogy milyen legyen.

Ha kész csomagoljuk alufóliába és tegyük pár órára hűtőbe. Utána szeletekre vágva tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések: