2008. február 5., kedd

Adventi aprósütemények 2. - Kakaós csiga


Mostanában kezdem megérteni, hogy miért is járja az a mondás, hogy:" Jó lenne újra 20 évesnek lenni, de csak a mai agyammal, érzéseimmel, tapasztalataimmal." Az évek során ugyanis annyit bölcsül az ember (persze keserves kínlódások és pofáraesések által), amit már nagyon tud értékelni. Főleg, ha visszagondol a 10 évvel ezelőtti önmagára. Hogy-hogy jön ez egy gasztroblogba? Mióta önálló háztartást vezetek, de talán még előtte is az ünnepek előtt állandó kapkodásban voltam, mindig úgy éreztem ráérek még megvenni az ajándékokat, becsomagolni őket, nagytakarítani, kitalálni, hogy mit sütök, bevásárlólistát írni stb.stb. Azután persze 24-én azt sem tudtam, hogy a tortát töltsem meg, szaloncukrot akasztgassak, terítőt vasaljak vagy pedig hisztizzek, mert az Uram végigtrappolt sáros cipővel a frissen felmosott kövön. Tavaly azután elhatároztam, ezentúl jobban tervezek. Nos, bevallom mérsékelt sikereket könyvelhettem el ( szenteste napján délután 3-kor már belerogyhattam a kádba), de optimista ember lévén vallom a kis siker is siker. Szóval megrészegülve a sikertől az idén még jobban próbálom beosztani az időm, tervet készíteni.

Nos, a tervem része a sütemények, ennivalók kiválasztása időben. Ennek érdekében már november közepe óta esténként karácsonyi főzős újságokat böngésztem és bőszen jegyzeteltem a nekem tetsző recepteket. Persze, - betartva a kronológiai sorrendet- először az adventi aprósütireceptek után kutattam. Így bukkantam rá, a Fanny konyha c. újságban ( most vettem először, de bevallom, hogy én bizony rendszeresen vásárolok más főzős magazinokat és ilyenkor karácsony környékén még inkább megrészegülök és hajlamos vagyok nagy halom különkiadással hazatérni)Szóval így bukkantam rá erre a kakaós csiga kekszre.

Nagyon mutatós, finom is, de semmi extra ízt ne várjunk tőle. Olyan hagyományos- nem omlós, inkább ropogós, tea mellé való keksz.

Kakaós csigakeksz

Hozzávalók: 30 dkg vaj/margarin, 50 dkg liszt, 15 dkg porcukor, 2 tojás, 4 dkg kakaópor, 1 db tojásfehérje, csipet só

Vajat elmorzsoljuk a liszttel, hozzáadjuk a cukrot, a sót és a tojásokat és gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk belőle. Ha kész elfelezzük és az egyik felébe belegyúrjuk a kakaóport. Fóliába csomagolva 1 órára a hűtőbe tesszük pihenni.

Utána mindkét tésztát 2-3 mm vékonyra nyújtjuk. Az alsót megkenjük tojásfehérjével, majd ráborítjuk a másik lapot. Egy éles késsel összeszabjuk az éleket, hogy egyformák legyenek. Szorosan feltekerjük, majd kicsit még visszatesszük a hűtőbe, hogy teljesen kemény legyen.

A sütőt 200 fokra előmelegítjük. A tésztát 0,5 cm vastagságú szeletekre vágjuk, sütőpapírral kibélelt tepsibe rakjuk őket és kb. 10-12 percig sütjük őket.

Megjegyzés: Szerintem a tészta elbírna még - Stahlosan mondva - egy kis ízturbózást- vaníliaromával, reszelt citromhéjjal.

Nincsenek megjegyzések: