2008. február 17., vasárnap

Karácsony 2007. - Túró dönci helyett túró kocka


Az idei karácsony vitathatatlanul legkevésbé szép, de leghamarabb elfogyó azaz legkelendőbb süteménye volt ez a túró döncinek induló túró kocka.
Többször megfogadtam már, hogy nem kísérletezem a piskótatekercs sütésével, mert soha nem sikerül olyanra amilyenre én szeretném. A pennyben lehet kapni egy fajta kész piskótát, aminek az íze sem annyira mű, mint más társainak. Nos hiába a saját magamnak adott jó tanács, megint beleestem a saját csapdámba. A piskótatekercsem pedig katasztrofálisan rossz lett. Nem volt nagy baja, csupán tekercselni nem lehetett, ami lássuk be jelen esetben komoly hiányosság. Ingadoztam a kidobás és az újrasütés között, végül a harmadik lehetőség nyert. Mivel a tekercselés, így azután a döncisítés is elmaradt, a piskótát téglalapokra vágtam és a túrókrémet ezek közé töltöttem. A végén még a csokimázzal is meggyűlt a bajom, de ezt már apátiába süllyedt nyugalommal vettem tudomásul.

Így esett azután, hogy lett egy tálca nem szép, de finom süteményem. A célközönség azonban hármasával ette, úgyhogy nem adom fel a próbálkozást, hogy egyszer szép kis dönciket gyártsak.

Túró dönci

1 piskótalap

Krém: 50 dkg túrót habosra keverünk robotgéppel, hozzárakunk 1 vaníliáscukrot, 15 dkg porcukrot ( ízlés szerint változtatható), 1 citrom héját és fél citrom levét. Ezt simára keverjük.

A piskótát kb.10*15-ös téglalapokká vágjuk, krémet töltünk bele, feltekerjük és a két végét csokiba mártjuk + a tetejét és díszíthetjük csokicirmozással.

*ha nem jön össze a tekercselés- lásd jelen esetben a blog írójának- akkor egyforma téglalapokat gyártsunk és azt töltsük meg a túrókrémünkkel.

Nagyon könnyű, finom édesség.

Nincsenek megjegyzések: