2008. február 24., vasárnap

Almás-fahéjas muffin


Ez egy téli, hideg, ködös estékre való muffin, tele olyan ízekkel, amelyek így január közepén vigaszt nyújthatnak a szürkeségben. A recept egy tupper partyról származik, már sokszor megsütöttem és bátran állíthatom, hogy ez az egyik kedvenc muffinunk. Savanykásabb almát válasszunk hozzá, mert akkor jönnek ki igazán az ízei. Nem szárad ki olyan könnyen, egyrészt a sok zsíradéktól, másrészt az almától.

A bögrés- azaz csészés megoldás ne riasszon el senkit, szerintem a legegyszerűbb egy mércés pohárral dolgozni, így tök egyszerű lesz a dolgunk.

Nemcsak muffinként működik a tészta, én sütöttem már meg tepsiben is és kockákra vágva, kicsit megporcukrozva tálaltam. Úgyis nagy sikere volt.

Almás-fahéjas muffin

Hozzávalók

1 csésze= 3 dl

- fél csésze margarin (17,5 dkg)

- fél csésze cukor

- 1 nagy tojás

- 1 csésze aludttej ( 2 kefír)

- 1 csipet só

- 1,5 csésze kockára vágott alma( jó sok savanykásabb fajta)

- 1, 75 csésze liszt ( 27 dkg)

- 1 teáskanál szódabikarbóna

- 1 púpos teáskanál fahéj

Elkészítés:

A puha margarint keverjük ki a cukorral és a tojással. Adjuk hozzá az aludttejet-kefírt, sót, almát, szódabikarbónát, fahéjat és legvégül a lisztet. Ne keverjük sokáig, csak amíg egyneművé válig, különben kemény lesz a muffinunk.

A muffinsütő horpadásaiba illetve papírkapszlikba adagoljuk és 20-25 perc alatt jól előmelegített sütőben, nagy lángon megsütjük.

Nincsenek megjegyzések: