2008. február 17., vasárnap

Karácsony 2007. - Saláták

Az ahány ház annyi szokás közmondás a karácsonyi étkezésekre is igaz. Van ahol 24-én meleg vacsora van, többfogásos menüvel van ahol karácsony első vagy második napjára jellemző ugyanez. Nos nálunk ez nem így van. Törekszem arra, hogy a három ünnepnapon, de legfőképpen 25-én és 26-án ne kelljen a tűzhely mellé állni, maximum egy ételmelegítésnyi időre vagy még annyira sem. 24-én este anyunál jövünk össze és mivel a lakása kicsi, a család viszont szerencsére egyre nagyobb nincs lehetőség csak a több turnusban lebonyolítható hidegtálas étkezésre. Mindenki hoz valamit és dúskálunk a jóban. A többi napon pedig élvezem az édes semmittevést a szó szoros értelmében. Erre a semmit nem csinálásra év közben nincs lehetőségünk, mert mindig közbejön valami. Ezért aztán nálunk ilyenkor hideg sültek, fasírtok, tekercsek stb. vannak és saláták, amelyeknél a legnagyobb energiabefektetés az, hogy a hűtőből kivéve a tányérunkra rakjuk.

Az idei salátakínálat

Krapaj saláta

Ezt vittem anyuhoz szenteste meg sajttal töltött rántotthústekercseket. A receptje Liannától származik, még tavaly írta be egy fórumra, hogy egy étteremben evett ilyet és otthon reprodukálta.

Saláta, uborka és paradicsom összevágva. Leöntve jó fokhagymás tejföllel és bőven megszórva reszelt füstölt sajttal.




Almás hússaláta

Sült hús apróra vágva+alma kockára vágva+ lilahagymadarabok (elfelejtettem venni, ezért két szál elfeledett újhagymával helyettesítettem)
Az öntet 1 evőkanál mustár+1 evőkanál ecet, só, bors és az egészet vízzel a kétszeresére hígítjuk.

Az összevágott almás-hagymás-húsalapra öntjük és hűtőbe min. fél óráig állni hagyjuk, hogy az ízek összeérjenek.
Metélőhagymával díszíthetjük.

Az alaprecept szárnyashússal írja ( csirke, kacsa), de nekem most csak disznósült maradékom volt. Nem ártott meg neki.




Orosz hússaláta

sült hús+főtt krumpli+borsó+savanyú uborka+alma keveréke leöntve tartármártással. Kicsit hagyjuk állni, hogy összeházasodjanak az ízek.

Én most csempésztem bele rendhagyó módon egy kis maradék pritamin paprikát és pár sajtkockát is.




Volt még a ház Urának kifejezett kérésére kukoricasaláta is, de annak elmaradt a fotózása.

Nincsenek megjegyzések: