2008. február 2., szombat

Hempergetett kókuszos vaníliás krémmel töltve


Évekkel ezelőtt nyaranként egy cukrászdában dolgoztam, mellékállásban. A fagylaltokat és süteményeket egy közeli nagyváros cukrászdájából szállították ki naponta hozzánk. A munka egyik legjobb része volt a frissen megérkezett sütik kipakolása. Imádtam rendezgetni a gusztusosan díszített, puha, omlós, vanília vagy éppen csokiillatú édességeket. Persze kedvenceim is akadtak közöttük bőven: a puncsminyon, a Csaba szelet, a Túró Dönci és még sorolhatnám őket. Azóta már bezárt a cukrászda, de jártunkban-keltünkben ezeket a sütiket fel lehet fedezni más helyeken is. Egy kivétellel. Volt ugyanis egy kókuszkocka névre keresztelt költemény, ami kívülről pont olyan volt, mint bármelyik társa. A meglepetés akkor érte az embert amikor beleharapott, ugyanis belül egy isteni finom vaníliás krémmel volt megtöltve. Na erre aztán rá tudtam kattani alaposan, valami olyan különlegesen finom volt együtt a mézes tészta és a krém, hogy az ember csak azt érezte, hogy még akarok, még, még, még..

Szóval azóta is kerestem ezt az ízt, de sehol nem találtam. Végül úgy döntöttem múlt hétvégén, mire is várnék tovább. A tészta receptje adott: a szerintem minden családban közismert hempergetett kókuszos, a krémet pedig majd improvizálom.

Nos, szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy a kész sütemény felülmúlta minden várakozásomat. Sikerült reprodukálnom pontosan azt az ízt, amit szerettem volna.

Ráadásul kiváló vendégváró sütemény, mert elkészítés után bátran állhat akár 2-3 napot is a hütőben, mert tapasztalataim szerint az ízei így még jobban összeérnek. Csak ne felejtsük el kivenni a hűtőből egy negyed órával korábban, mikor enni szeretnénk, hogy "észhez térjen".

Hempergetett kókuszos vaníliás krémmel töltve

A tésztája egy egyszerű, szimpla mézes kevert tészta.

- Egy lábasba tegyünk 20 dkg cukrot, 1 tojást, 5 dkg margarint és 2 evőkanál mézet. Ezt a keveréket kislángon ( a tojás miatt) melegítve habosra keverjük. Lényeg, hogy minden hozzávaló felolvadjon és egynemű, meleg masszát kapjunk.

- Vegyük le a tűzről és keverjünk hozzá 20 dkg lisztet, 1 sütőport és 2 dl tejet.

- Kizsírozott, lisztezett vagy sütőpapírral, szilikonnal bélelt tepsibe öntjük. ( Ez az adag egy kb. 20*30-as tepsibe elég) Ne süssük erős lángon, mert a mézes süti hamar megég.

- Ha aranybarnára sült, kihűtjük.

Hempergetős massza: 25 dkg porcukor, 20 dkg margarin, 3 dkg kakaó, 6 kanál tej, 2 kanál rum. Az egészet egy picit főzzük.

Innen két lehetőségünk van, ha nem akarjuk tölteni a sütit, akkor kb. 5*7cm-es téglalapokat gyártunk a tésztából. ( ez nem szentírás, kinek mekkora tetszik), beleforgatjuk őket a kakaós masszába. ( ne tartsuk benne, csak éppen forgassuk bele, mert különben nagyon elázik), majd kókuszreszelékbe hempergetjük. (Innen ered a neve a sütinek)

Viszont, ha tölteni szeretnénk akkor gyártunk egy vaníliás krémet.Nem akartam túl tömény, vajas, nehéz krémet készíteni és úgy érzem ezt sikerült is elkerülnöm. Ez az én olvasatomban a következő: 1 csomag főzős vaníliás pudingport megfőzzük 3,5 dl tejjel. ( Mindenképpen kevesebbel mint ami a zacskójára van írva, hogy sűrűbb alapkrémet kapjunk.)

Amíg hűl. 12 dkg margarint simára keverünk 10 dkg porcukorral.

Amikor a puding kihűlt a két krémet összevegyítjük és habverővel simára keverjük. ( Én a margarinosat szoktam a pudingoshoz adni, mert szerintem úgy könnyebben simára keverődik.Persze előtte a pudingot átrakom egy keverőtálba, nem a lábasban keverem ki)

- Kettévágjuk a kihűlt tésztánkat és egyenletes rétegben megtöltjük a krémmel. Ha kész a menetrend ugyanaz innen, mint alapesetben. Szeletekre vágjuk, mehet a kakaós masszába, végül pedig jöhet a kókuszreszelék.

- Hűtőbe tesszük 1-2 órára, utána fogyasztjuk, jó étvággyal.

Megjegyzés: a vaníliás krémet tovább lehet esetleg turbózni vaníliaaromával vagy aki nagy kókuszrajongó az tehet bele kókuszt is.

Nincsenek megjegyzések: