2008. február 17., vasárnap

Karácsony 2007. -Narancskrémes piskótatallér


Mikor felfedeztem a gasztroblogok világát, nagyon sok blogot végiglapoztam. Volt amelyik nem érintett meg, mert távol álltak tőlem a receptek vagy a stílus, de jónéhány "kolléga" írásait olvasgattam és olvasgatom a mai napig is nagy lelkesedéssel. Mivel ismerem magam, hogy könnyen elfelejtem, hogy kinél láttam a kiválasztott receptet gondosan fel is jegyeztem jó pár ötletet, bejegyzést, hogy kinél, mit olvastam. Többek között így maradt meg a noteszomban a Fakanál blogjában talált tavaly decemberi bejegyzés erről a narancskrémes piskótakarikáról, aminek az eredetijét ő chili és vaníliánál olvasta. Annyit változtattam rajta, hogy kihagytam belőle a Cointreau-t, amit ő pluszban adott még hozzá. Nagyon egyszerű megcsinálni és nagyon finom, egyáltalán nem tömény édesség.

*az eredeti recipe fakanál blogján található a 2006-os decemberi bejegyzéseknél (fakanál.freeblog.hu)

Narancskrémes piskótatallérok

Hozzávalók a krémhez:

10 dkg cukor

2 narancs héja

egynek a leve

fél citrom leve

2 egész tojás, valamint 4-nek a sárgája

12 dkg vaj



Elkészítés:

A vaj kivételével minden hozzávalót összekeverek és állandó kevergetés közben mérsékelt tűzön felforralom. Amikor forr, 2-3 részletben hozzáadtam a vajat. Amikor a krém megdermedt, akkor a piskóta karikákat összeragasztom vele, a tetejére egy pici mézet pöttyentek, erre szórom a díszítésnek szánt szórócukrot.*

* én egy kevés krémet pöttyintettem rá és a frissen beszerzett kandírozott narancshéjaimból ültettem a tetejére mindegyiknek nagy büszkén kettőt-kettőt.

A hűtőben tároltam, tekintettel a benne lévő tojásra és másnapra puhult össze. Tálalás előtt kb. 20 perccel kivettem a hidegről, hogy "észhez térjen", szobahőmérsékletű legyen.

Nincsenek megjegyzések: