2008. február 3., vasárnap

Tiramisu torta


Az Uram születésnapját ünnepeltük a héten. Előzetesen már feltérképeztem a terepet, megkérdeztem, hogy cukrászdai tortát szeretne vagy inkább én süssek neki. Természetesen az utóbbit választotta. A kérdés már csak az volt, hogy milyet szeretne? Miután nem nagyon tudott dönteni, írtam neki egy listát, hogy arról válasszon. Beírom, hogy milyen torták is szerepeltek rajta, hátha valakinek ötletetet adok vele.

1. Milka torta (Stahl féle mogyorós-csokitorta átvariált változata)

2. Fekete-erdő torta

3. Ferrero torta (csokis lap, tejszínes csokikrém, Ferrero bonbonok összemorzsolva)

4. Joghurttorta

5. Kávétorta

6. Tiramisu torta 1.

7. Tiramisu torta 2.

8. Tejszínes-gesztenyés (alias gesztenyepürétorta)

Nos ezekből kellett tehát kiválasztania amelyiket szeretné. Hosszas lamentálás után, nagy nehezen sikerült döntenie, úgy, hogy kialkudta, legyen 2 fajta belőle. Belementem, mert vasárnap úgyis előszülinapoztunk és Márton-névnapoztunk, oda úgyis akartam valamit sütni. Úgyhogy a Tiramisu torta 1. volt a szülinapi torta főpróbája.

Tiramisu torta

Piskóta: 5 tojás, 7-7 dkg finom ill. rétes liszt, 15 dkg cukor, 1 cs. sütőpor, 1 cs. 3:1-ben capuccino italpor, 2 ek. keserű kakaópor, 5 ek. víz. Ezekből hagyományos módon piskótát sütünk, utána lapjában kettévágjuk.

Krém I. : 1 csomag vanília ízű pudingot elkészítünk, de csak 4 dl tejjel, kihűtjük.

Krém II. : 1 doboz Oetker Tiramisu krémport kikeverünk 2.5 dl hideg tejjel.

A torta összeállítása: Az egyik tortalapot visszatesszük a kapcsos tortaformába, rákenjük a vaníliáspudingot, kirakjuk kávéba mártott babapiskótával, erre kerül az Oetker Tiramisu krém. Befedjük a másik tortalappal, kissé megnyomkodjuk. A tetejére felvertem egy 200 ml-es Hulala tejszínhabot, simára elkentem. Habrózsával és szeletekre vágott capuccinó izű csokival díszítettem.

Egy éjszakára hűtőbe tettem, másnapra jól megpuhult. Nagyon finom és nem gej torta lett belőle!

Megjegyzés tőlem: - én a pudinghoz tettem cukrot is, 3-4 evőkanállal

- Az oldalára nem kentem semmit, az eredeti recepthez csatolt képen is úgy volt. Bár én nem pakoltam tortaformába, mert nem akartam, hogy átvegye azt a fémes ízt, így sem folyt szét, csak nem lett annyira szabályos az oldala.

Nincsenek megjegyzések: