2008. február 3., vasárnap

Márványkuglóf




A nővéremék egy lakásfelújítás kellős közepében vannak, úgyhogy szombaton felajánlottam, hogy főzők nekik egy nagy adag paprikás krumplit. Mikor már majdnem kész volt a kaja, akkor jutott eszembe, hogy jó lenne meglepetésként valami sütivel is előrukkolni. Mivel idő és alapanyagszűkében voltam, csakis valami gyors és egyszerű süti jöhetett szóba. Nézegettem az internetről leszedett receptjeimet és ott bukkantam rá a márványkuglófra. Aki beírta, nagyon dicsérte és még a címe mellé is odaírta, hogy nagyon finom. Persze, erre nincs mit adni, hiszen ízlések és pofonok. Ennél azonban nem csalódtam. Nagyon gyorsan össze lehet dobni, a végeredmény pedig egy olyan igazi békebeli uzsonnasütemény lett. Omlós, könnyű, illatos és tényleg nagyon finom. Ráadásul pedig - szerintem - nagyon mutatós is a kétszínű rétegekkel.

Márványkuglóf (nagyon finom)

4 db tojás
25 dkg porcukor
25 dkg liszt
1/2 csom. sütőpor
13 dkg margarin
1/4 liter tej
mazsola, dió, kakaó

A tojások fehérjéből kemény habot verünk. Egy másik tálban sima krémmé keverjük a tojás sárgákat, a margarint és a porcukrot. + 1 cs. vaníliáscukor!
Ezután beleöntjük a tejet, a sütőporos lisztet és legvégül a tojáshabot. Ha teljesen elkevertük, akkor a krém egyik felét beletesszük a a kivajazott lisztezett kuglófformába. A maradék krémhez hozzáteszünk két evőkanál kakaóport, elkeverjük és a sárga krém tetejére öntjük. Tehetünk bele diót, mazsolát. Lassú tűzön (gáz-4-es, villany 150 fok)sütjük kb. 60-70 percig! Próbáljátok ki! Érdemes!

Megjegyzés tőlem: én beletettem egy citrom reszelt héját is. Aki teheti, ne hagyja ki belőle, mert ha lehet még finomabb lesz tőle.

Nincsenek megjegyzések: