2008. február 17., vasárnap

Adventi aprósütemények 4. - Fahéjas csók


Némi dilemmába kerültem a hétvégén az adventi aprósütemény fogalmával kapcsolatosan. Így karácsony tájékán minden magára valamit adó női magazin vagy receptújság kiad legalább egy adventi aprósütis különszámot, mellékletet, de minimum 4-5 oldalnyit szentel ennek a témának. Nincs is ezzel gond, hiszen jó és újszerű receptekből sosincs elég. ( az már másik történet, hogy mennyire újszerűek néhány újságban a receptek). Ami miatt mégis eltűnődtem az az, hogy az adventi aprósütemény fogalmát kétféleképpen értelmezik.

1. adventi aprósütemény= az adventi időszakban sütött vendégváró aprósütik.

2. adventi aprósütemény= az adventi időszakban sütött, sokáig elálló karácsonyra való sütemények.

Nos, ezekután elgondolkodtam,hogy melyik variációt, gondolatot tegyem a sajátommá. Bevallom- tekintve, hogy a múlt heti termésből már egy darab sincs- nem volt túl nehéz döntés. Miszerint én maradok annál a verziónál miszerint ezek az apróságok adventi hétvégéken készülnek és nem feltétlenül ragaszkodok ahhoz, hogy karácsonyig kitartsanak.

Persze még a kezdet kezdetén eljátszottam a gondolattal, hogy mindegyik fajtából elrakok és karácsonykor az addigra felhalmozott készlettel is megkínálom a vendégeket, de egyenlőre úgy tűnik, nálunk ez a raktározó üzemmód nem működik. Sebaj, a lényeg úgyis az örömszerzés, az együttlét. Karácsonyra meg majd sütök mást.(legalább lesz bőven miről postolnom itt a blogon)

Szóval a hétvége egyik aprósága, Stahl Judit új, sütis szakácskönyvéből való. Tök egyszerű és alig kell hozzá valami. Ráadásul sokkal de sokkal finomabb, mint amit első olvasásra kinéztem belőle. Pont annyira omlós és pont annyira roppanós, amennyire azt egy fahéjas csillagtól elvárja az ember.

Fahéjas csillagok

Hozzávalók:

15 dkg puha vaj, 4 evőkanál porcukor, 1 vaníliarúd (nálam vaníliaaroma), 15 dkg finomliszt, 1 evőkanál étkezési keményítő, 3 kávéskanál őrölt fahéj

A puha vajat a porcukorral és a vaníliával robotgéppel habosra keverjük.

Egy másik tálban összekeverjük a lisztet, a keményítőt és a fahéjat. Ezt hozzadjuk robotgépes keverés mellett a vajas keverékhez.

A kész masszát csillagcsöves habzsákba töltjük és sütőpapíros tepsibe egymástól pár centire kis csillagokat nyomunk.

10-12 perc alatt megsütjük.

Megjegyzés: nekem nincs habzsákom, van viszont tupperes hablabdám, azzal formáztam meg. A tészta nem túl puha, úgyhogy nekem minden tepsi kiformázása előtt mikróba kellett pár pillanatra raknom, hogy könnyen kijöjjön a hablabdából.

Mivel aprók, elég sok lesz belőle 40-50 db, úgyhogy a végét már kézzel formáztam meg, de ezt inkább hanyagoljuk, szebb, ha megformázzuk.(bár az élvezeti értéke ettől nem változik)

Nincsenek megjegyzések: