2008. február 2., szombat

Fetával és kolbásszal töltött fasírtgolyók


Említettem már többször azt, hogy az Uram igencsak válogatós. Ez többek között abban is megnyilvánul, hogy a húsok közül egyedül csak a darálthúsból készült ételeket hajlandó megenni. Ennek egyenes következménye, hogy mióta együtt vagyunk azóta fasírtkészítésből akár doktorálhatnák is. Valahogy úgy vagyunk vele, mint Gombóc Artúr a csokikkal: van nálunk sajtos, paprikás, baconos, kolbászos, borsós, kukoricás, muffinsütős, hosszúkás, kerek és ki tudja még mennyi fasírtfajta.

Az egyik kedvenc az itt következő:

Fetával és kolbásszal töltött fasírtgolyók

Készítünk egy fasírtmasszát. Nem igazán tudok pontos adagokat írni, mert nem szoktam mérni, csak érzésre. Kb. 40 dkg darálthúshoz teszek kb. 5-6 evőkanál zsemlemorzsát, 1 tojást, fokhagymát (ízlés szerint), borsot. kevés só.Összegyúrom, kóstolom. Sót itt szándékosan csak alig raktam bele, mert a feta és a kolbász épp elég sós.

A masszából kis adagot a kezünkbe veszünk, a közepébe nyomunk egy fetakockát és egy vékony szelet kolbászt, majd golyóvá formáljuk. Én bele szoktam hempergetni még zsemlemorzsa és szezámmag keverékébe.

Forró olajban aranybarnára sütjük. Hidegen is finom.

Nincsenek megjegyzések: