2008. február 27., szerda

Boci csokis torta


Nap mint nap a saját bőrünkön tapasztaljuk a suliban, hogy "szegény az eklézsia". Ezért azután, amikor a farsang szervezésénél felmerült, hogy a jelmezverseny első helyezettjeit tortával kellene jutalmazni, fel sem merült más lehetőség, csak, hogy magunk közül valakik önkéntes felajánlást tesznek ezügyben. "Természetesen" én voltam az egyik jelentkező. A hab a tortán- csak, hogy stílszerű legyek- az volt, hogy ráadásul olyan gyerekhez, családhoz került akik nagyon megérdemelten nyertek és irtó hálás közönség is voltak. Még aznap este felhívtak, hogy elmondják, mennyire ízlik nekik. A kollégáktől is bezsebeltem a dicséreteket, akik egész délelőtt körbezsongták a tortát, de legnagyobb sajnálatukra nekik ebből most nem jutott. Nos, kedves kollegák, talán majd legközelebb...

Boci csokis torta

Tészta: 6 tojásból sütünk a hagyományos módon egy kakaós kör alakú piskótalapot.

Ha megsült és ki is hűlt, akkor 3 részre vágjuk.

Krém:

4 dl tejszín

15 dkg tejcsokoládé (jelen esetben a névadó Boci, de ez igazándiból opcionális)

5 dkg cukor

1 csomag vaníliás cukor

10 dkg vaj

A tetejére (szintén választható)

10 dkg tortabevonó csokoládé (bár, ha én arra vetemednék, hogy bevonjam a torta tetejét, tuti, hogy nem rontanám el tortabevonóval, hanem áldoznék még egy tábla finom tejcsokira)

Elkészítés:

2 dl tejszínt egy lábasba öntünk, hozzáadjuk a cukrot és beletördeljük a csokit. Felfőzzük, amíg minden el nem olvad benne és jól átmelegszik az egész kevercs.

Utána kihűtjük, beleszórjuk a vaníliás cukrot. A puha vajat habosra keverjük és apránként hozzáadjuk a csokis tejszínt.

Bár a recept nem írja, de én vertem egy kicsit a csokis kevercset, no nem keményre, csakhogy legyen egy kis tartása. Sőt, miután a vajjal elkevertem, utána is. Lehet, hogy semmi jelentősége nem volt, engem megnyugtatott.

Ezután a maradék 2 dl tejszínt felverjük kemény habbá és óvatosan beleforgatjuk a csokis-tejszínes-vajas krémünkbe.

Végül a torta lapjai közé töltjük. Egy kicsit hűtőbe rakjuk, hogy a vaj " meghúzzon", utána szépen bevonjuk és díszítjük. Aki akarja, bevonhatja vagy bármi más módon dekorálhatja.

Nem tömény, gejl, krémes torta, inkább olyan jó habos típusú, de nem is tejszínes, nem is vajas, szóval olyan, mint a mesében a lány, aki vitt is ajándékot a királynak meg nem is. (bocs a hasonlatért, dehát csak tanító néni lennék, vagy mi a csuda?)

A torta oldaldíszítése nagyon hasonló a milka tortámhoz, ennek az az oka, hogy sosem tudtam szépen kidíszíteni a torták oldalát, ezekkel az ostyarudakkal ezt könnyen ki tudom küszöbölni.


Nincsenek megjegyzések: