2008. február 17., vasárnap

Karácsony 2007. - Csirkemelltorta


Mióta az nlc egyik fórumán rátaláltam a csirkemelltorta receptjére azóta nálunk elmaradhatatlan fogása az ünnepi menünek. Év közben nem nagyon készítem, maximum még 1-2-szer, de igazándiból ez - már csak a csirkemell horribillis ára miatt is- ünnepi étel.

Többféle változatával találkoztam már, de nekünk ez jött be a legjobban.

Csirkemelltorta

Kibéleljük a sütőformánkat bacon szalonnával. ( a sütőforma általában kerek lehet hagyományos tortaforma, szilikon vagy jénai is, én most püspökkenyér formában sütöttem, mert csak fél adagot készítettem, de ha kerek a forma pont úgy lehet szeletelni, mint a tortát.)

A csirkemelleket ujjnyi vastag szeletekre vágjuk, sózzuk, borsozzuk azután egy álpanírt rakunk rá.

Az álpanír lényege: Lisztbe forgatjuk, majd tojásba és végül jó alaposan meghempergetjük reszelt sajtban.

Az így előkészített hússzeleteket a formába pakoljuk, ha sok van belőle lehet emeletesre is, akkor jön egy réteg szalonna, rá megint a sajtba forgatott csirkemellek és végül a tetejét baconnel takarjuk be. A maradék sajtot a rétegek közé szórhatjuk.

Ha kész, előmelegített sütőbe toljuk (kivéve ha jénaiban készítjük) és alacsony fokozaton megsütjük. Amikor a hús már puha, feltekerjük a lángot és megpirítjuk a tetejét egy kicsit.

Nagyon finom és látványos étel. Hidegtálakhoz is kitünő, mert hidegen is finom és szépen szeletelhető. Bármilyen saláta illik hozzá, sőt krumplipürével is mennyei.

megjegyzés: vigyázzunk a húst ne sózzuk túl, mert a sajt és a szalonna is sós.

Nincsenek megjegyzések: