2008. február 3., vasárnap

Hétköznapi gyors vacsora- párizsisaláta sültkrumplival


A héten nagyon megembereltem magam, ami jelen esetben annyit tesz, hogy minden nap főztem. Igaz nem többfogásos vacsorákat, de volt makaróni, leves, borsófőzelék szóval ide nekem azt a glóriát a fejem fölé. A lelkesedésem még ma is kitartott (habár már jócskán megcsappant), de egy gyors párizsisalátára még futotta belőle. Nekünk nagyon ízlik. Sült krumplival egy nagyon tápláló, kiadós vacsora.

Párizsisaláta

Nincs precíz recept hozzá, de íme az alapok, ahogy én készítem.

- Kb. 20 dkg sertéspárizsit ledarálunk, lereszelünk, apróra csíkozunk vagy kockázunk, kinek hogy tetszik.

- Készítünk egy tartármártást 1 kisdobozos tejfölből és némi majonézból. Só szinte nem is kell bele, legfeljebb a végén, ha nem lesz elég sós amikor összekeverjük. Jöhet viszont pici cukor, bors.

- A párizsit egy tálba rakjuk és az itt következő rész opcionális. Én most raktam hozzá egy fél fej lilahagymát és 3-4 közepes savanyúubi karikára vágva. De jöhet hozzá akár krémsajt, maradék sült hús, borsó, kukorica stb.

- A párizsis egyveleget és a tartárt összekeverjük.

- Sült krumplival tálaljuk. ( nálunk ez eléggé el nem ítélhető, gasztroblogot íróhoz nem illő módon, gyorsfagyasztott bolti hasábburgonya volt)

- Ja, és finom volt.

Nincsenek megjegyzések: