2008. február 27., szerda

Hamis bélszínroló


A " húst nem eszem, csak daráltan" típusú Uram nagy kedvence ez az étel. Gyakran készítem neki, mindenféle körettel, amikor nekem húsehetnékem van. Gyorsan megvan, egyszerű összedobni és nem is túl drága, mert a májason kívül csak olyan dolgok kellenek hozzá, amelyek minden átlagos háztartásban megtalálhatóak.

A formájáról kapta a nevét, de szerintem bármilyen alakra lehet formázni. Hamis pedig azért, mert májasból készül.

Hamis bélszínroló

Hozzávalók: 1 nagyobb, tömlős, gyulai májas ( nekünk csak ez vált be, a többit nem szeretjük), só, bors, majoranna, 1 tojás, zsemlemorzsa, esetleg szezámmag.

Elkészítés: egy tálba nyomjuk a májast, hozzáütjük a tojást+ fűszerek (kevés só, mert a májasban már alapból van, őrölt bors és majoranna (ízlés szerint kb. 1-2 evőkanálnyi). Ezt összekutyuljuk (én fakanállal szoktam, de lehet persze kézzel is)

Most jön a zsemlemorzsa- nos nem tudok pontos mennyiséget mondani rá, csak azt a kissé nagyképűnek és okoskodónak ható sablon mondatot, hogy amennyit felvesz. Mondjuk kb. 5-6 evőkanál biztos kell bele. A lényeg, hogy olyan masszát kapjunk, amiből már tudunk roládokat formázni, mert nem folyik szét, de ne is legyen túl kemény.

Megformázás után, ha szeretjük, forgassuk bele szezámmagba, mert nagyon finom ízt kap tőle a sütés során.

Bő olajban, közepes lángos sütjük. AZAZ

Én eddig mindig serpenyőben sütöttem, de most kipróbáltam a tepsibe sütős technikát, rántott csirkemellel és ezzel. Mindkettőnél bejött. A lényeg, hogy a tepsi aljára kevés olajat öntünk, majd ráhelyezzük a sütnivalókat és a tetejüket is meglocsoljuk némi olajjal. (legjobb a spriccelős technika lenne, de nekem nincs olyan szerkezetem. ) Utána mehet a sütőbe, ha az alja megsült, megfordítjuk. Tök egyszerű, nem büdösítünk vele és olajspórolós, ami a 400 ft ár mellett bizony fontos szempont.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szépen köszönöm! sokat kerestem ezt a receptet!

Tomedli írta...

Kipróbálom!