2008. február 27., szerda

Milka torta


Íme az első restanciám. Nálunk ez az egyik favorit torta. Az eredetije Stahl Juditot dicséri, bár én azért változtattam rajta. Főleg a tésztáján. A krém változatlan maradt, leszámítva, hogy kevesebb cukrot teszek bele. Réges-régen, mikor indult a Stahl műsora, még tematikus adások voltak (hasonló mint most a Nigelláé), volt halas, gyors vacsorás, csokis stb. és ráadásul akkor még a saját barátai, családtagjai is szerepeltek egy-egy epizódban. (mára ebből ugyebár csak Hanna maradt) Nos egyik ilyen alkalommal az unokahuga születésnapjára készített egy hasonló tortát. Pár évvel később pedig újra feltűnt a Csokis édességek videókazettáján. No nekem innen van meg a recept és azóta is nagy lelkesedéssel használom. Nagyon finom torta. Ja és az eredeti verzió szerint nem sima tört mogyorós Milka való hozzá, hanem mazsolás-mogyorós, de nálunk a mazsola tiltólistás, ezért a variálás.

Milka torta

- az eredeti történet szerint Stahl egy vajas piskótatésztából süti az alapot. Én kipróbáltam és nekem nagyon nem jött be. Olyan furcsa volt az állaga. Persze benne van a pakliban, hogy én rontottam el valamit, ennek ellenére én azóta mindig sima piskótakarikákat sütök. Azt viszont jó sok tojásból, általában 8-ból.

- az eredeti recept szerint két külön formában sütjük, de szerintem az csak légkeveréses sütőben működik, úgyhogy két lehetőség van, vagy kétszer készítünk fél adagot és kétszer sütünk piskótakarikát vagy pedig kb. 2 tojással megemeljük az adagot( persze minden másból is arányosan) és egyszerre sütünk egy nagyobb piskótát.
Én az utóbbit választottam és bevált.

Még egy változtatást csináltam itt, én kihagytam a kakaót és sima sárga piskótát csináltam, mert mi nem annyira szeretjük a csokis lapot, de ez egyéni ízlés dolga.


A krém:


- 2 tábla ( eredetileg milka,de szerintem jó hozzá a boci is) tört mogyorós csoki
- 2 csomag főzhetős vaníliás pudingpor
- 5+5-6 dkg ( eredetileg 15 dkg) cukor
-1+4 dl tej
- 1 vaníliarúd ( én 2 csomag vaníliás cukrot használtam)
- 25 dkg vaj( én szentségtörésként margarinnal helyettesítettem

Elkészítés: - a darabokra tört csokit gőz felett megolvasztjuk
- a pudingporokat összekeverjük 1 dl tejjel és 5 dkg cukorral, közben a 4 dl tejet a vaníliával egy lábosban felforraljuk
- a forró tejet a pudingos kevercshez öntjük, majd az egészet visszaöntjük a lábosba és kevergetve, gyenge tűzön besűrítjük.
- a még meleg pudinghoz hozzátesszük a maradék cukrot( na én itt változtattam a hozzászólás hatására, csak 5 dkg cukrot tettem hozzá, szerintem elég volt, mert a csokiban is van cukor bőven és itt nem lett émelygősen édes a krém, de azt ajánlom kóstolja meg mindenki és döntsön ízlése szerint)
- végül hozzátesszük az olvadt csokit is, alaposan összekavarom aztán hűtőbe rakjuk, hogy jól megdermedjen.
- 1-2 óra múlva kivesszük, a puha vajat( margarint) robotgéppel habosra keverjük és apránként adjuk hozzá a csokikrémet


- végül a piskótakarikát 4 felé vágjuk, töltjük, kívülről is bekenjük, oldalt meg a tetejét is, az oldalát bepaníroztatjuk piskótamorzsával,darált dióval,, ostyarudakkal, mogyoróval, mandulával stb. Én most mogyorókrémes ostyarudakkal raktam körbe és a tetejét is mogyorós pralinéval díszítettem.
- a tetejét tetszés szerint díszíthetjük én a krémmel díszítettem, de eredetileg Stahl Judit csokival bevonja és fehércsokicsíkokkal és bonbonnal díszíti, de ez már csak kedv és fantázia kérdése.

4 megjegyzés:

Brigi írta...

Szia!
Isteni finom lett a torta,nemrégen készítettünk el anyukámmal,unokaöcsém születésnapjára:)
Ezerszer jobb volt,mint egy cukrászdai torta!Köszönöm a receptet!Máskor is jövök!Üdv!

Zsuzsi írta...

Szia Brigi!
Nagyon örülök. Nekünk is nagy kedvencünk. Üdv:Zsuzsi

Kati írta...

Keresek egy jó Milka torta receptet,azt hiszem nálad megtaláltam.

sucika írta...

Ezt a tortát sütöttem meg magamnak a szülinapomra. Nagyon finom lett a krém, máskor is ezt fogom használni.
Egyébként én is piskótát sütök inkább, a kevert tészta valahogy nem sikerül.