2008. február 18., hétfő

Hot-dog kifli


Most más tollával fogok ékeskedni. Tudom, ez nem szép dolog, kivéve ha az a másik toll az ember párjáé. (szép kis képzavar!)

Szóval az én Uramra ritkán tör rá az az érzés, hogy valamit alkotni akar a konyhában. Ha viszont mégis akkor nem aprózza el és képes hosszú hetekig ugyanannak az ételnek a bűvöletében élni. Azután megunja és egy ideig visszavonul, majd kezdődik minden újra előlről. Volt már kuglóf, palacsinta, kenyér és lángos korszaka. És most úgy tűnik eljött a következő felvonás: a főszereplő pedig ezúttal a hot-dog kifli, ami bolti változatának mindketten nagy kedvelői vagyunk.

Azután, hogy-hogy nem történt, de egy szép napon, szilveszter előtt, mikor az én drágámnak semmi dolga nem akadt (akárcsak Micimackónak) jött az isteni sugallat, ő pediglen hot-dog kiflit fog gyártani.

A receptet én szolgáltattam, a kivitelezés az övé ( no meg a kenyérsütőjé)

A végeredmény? Nos az meglepően finom, foszlós belsejű és még másnap is jó puha. Az, hogy én ezt mondom nagy dolog, merthogy ezidáig én a házi sütésű kenyérnél és kiflinél mindig egy kicsit előrébb helyeztem a bolti "kitudjamivanbenne" típusút. Szóval, ha én azt mondom, hogy ez jó, akkor az tuti jó.

A recept a Príma konyha ez év augusztusi számából való. Azért ezt a képet választottam, mert ezen jól lehet látni, hogy milyen gusztusosan foszlós a belseje.

Hot-dog kifli

Hozzávalók: 2,5 dkg friss élesztő, 2 kávéskanál cukor, 2,3 dl tej, 50 dkg kenyérliszt, 1 tojás, 5 dkg vaj, 1 kiskanál só

A lekenéshez 1 tojássárgája

Elkészítés:

* A hozzávalókból kenyérsütőben tésztát dagasztunk és kelesztjük. Ha nincs ilyen szerkezetünk, akkor az élesztőt a tejben futassuk fel, majd tegyük a többi- időközben összekevert hozzávalóhoz- majd gyúrjunk belőle egy könnyen kezelhető, ruganyos tésztát. A kelesztés kb. 1 óra

*A megkelt tésztát 5 részre osztjuk, majd belisztezett gyúrólapon, egyenként négyzet alakúra nyújtjuk a kis gombócokat, majd egyik csücskétől kiindulva feltekerjük, folyamatosan haladva a szembenlévő másik csücsökig.

* Nem hajlítjuk be, hanem tepsire/sütőlemezre helyezzük egymástól kb. 4-5 cm távolságra és meleg helyen még kb. 40 percig kelesztjük.

* Ha letelt ez az idő is akkor a pár korty vízzel elkevert tojássárgájával lekenjük, majd előmelegített sütőben a közepesnél nagyobb lánggal kb. fél óráig sütjük. Egy idő után nézzünk rá és ha már szép guszta, aranybarna a teteje, akkor készen vagyunk.

Ha kihűlt félbevágjuk (10 forró kutyára elég ez a mennyiség) és ízlés szerint ketchuppal vagy majonézzel vagy mustárral és természetesen virslivel tálaljuk.

Saját megjegyzéseim:

* nem volt kenyérlisztünk, úgyhogy sima normál fehérlisztet használt az Uram, csak tett hozzá egy kis sikért. (apósom szerezte egy malomból), de szerintem anélkül is jó lesz. Amúgy E. Margit oldalán lehet olvasni a helyettesítő dolgokról ecet stb, de nem akarok hülyeséget mondani.

*Annyira jó és ruganyos volt a tészta, hogy egyáltalán nem kellett a nyújtáskor lisztet használni, semmi szükség nem volt rá.

* Az eredeti recept az írta, hogy formázás után vágjuk félbe a kifliket, mert így tálaláskor már nem kell ezzel bajlódni, csak a szélesebb végén felszúrni a kiflit. Na ez Jani kihagyta, egészben sütötte meg őket, elvégre a boltban is így árulják.

Nincsenek megjegyzések: