2008. február 24., vasárnap

Habcsók


A fánk sütésekor kimaradt 4 tojásfehérje, úgyhogy takarékos háziasszony módba kapcsoltam és habcsókot sütöttem belőle. Viszonylag ritkán állok neki, pedig tényleg tök egyszerű és kiadós, ráadásul Jani nagyon odavan érte.Most sem tartott sokáig a készlet, pedig nem lettek túl szépek, most nem csinosítgattam őket. Régebben volt, hogy színes cukrokkal raktam ki , sőt ételfestékkel színeztem meg a habot. Most csak ilyen kis naturálisak lettek, de az eltűnési sebességéből következtetve finomak voltak.

Habcsók

- ahány tojásfehérje annyiszor

- 10 dkg porcukor

- 1 kávéskanál ecet

A hozzávalókból nagyon kemény habot verünk, azután kizsírozott tepsire kis halmokat rakunk egymástól néhány centire és langyos sütőben inkább szárítjuk, mint sütjük. Ne maradjon nyers a belseje, mielőtt kivesszük az alját is nézzük meg, ott nehezebben szárad. A legjobb, ha beáldozzunk egy darabot, amit kiveszünk, amikor már jónak gondoljuk és kettétörve leellenőrizzük. Úgy jó ( a habcsók-kedvelők) szerint, ha jó kemény, roppanós a süti. Legalább 40-50 perc kell egy adagnak. Ha befér akár két tepsi is lehet a sütőben egyszerre.

Nincsenek megjegyzések: