2009. augusztus 6., csütörtök

Fasírtpizza


Hú, de régen nem jártam erre már megint. Most még mentségem sincs. Habár itt ez az őrületes meleg, meg a frontok. Az igazság az, hogy nem volt kedvem írni. Vár pedig a gépen pár kép, mert azért hébe-hóba sütök-főzök ám a meleg ellenére is. Bár az alkotókedvem és lelkesedésem a hőmérő higanyszálának emelkedésével pontosan fordítottan arányos.
Ennek a fasírtpizzának az ötletét még az nlc egyik fórumán olvastam, egy Kíra nevezetű, azt hiszem Olaszországban élő hölgy tollából. Az eredeti recept szerint mozzarellakarikával kell kirakni a fasírt tetejét, de nekem az nem volt itthon, úgyhogy kicsit átalakítottam magyaros-trappistásra. Nagyon finom lett így is. Sült krumplival és salátával ettük úgy emlékszem 3 napig, mert irtó kiadós.

Fasírtpizza (Kíra ötlete alapján)
Elkészítjük a fasírtmasszánkat- ezt mindenki ízlése szerint csinálja, én tojást, sót, borsot, zsemlemorzsát és fokhagymát szoktam belerakni, de ahány ház annyi szokás. Tehát miután elkészítettük a teljesen hagyományos fasírtunkat, fogunk egy kiolajozott sütőtálat, tepsit, tortaformát stb.(szintén opcionális) és elegyengetjük benne a masszánkat egyenletes rétegben.

Ezután betesszük és majdnem készre sütjük, amikor már úgy látjuk, hogy kb. 15-20 perc múlva elkészül, akkor kivesszük és szépen, dizájnosan ráhelyezzük a felkarikázott paradicsomkarikákat.


Ezután megszórjuk egy kevés szárított oregánóval. Óvatosan bánjunk vele, mert nem jó, ha túlteng az íze.

Visszatoljuk a sütőbe kb. negyed órára.


Ha letelt a 15 perc, akkor kivesszük és rászórjuk a lehetőleg jó nagy adag reszelt sajtot.


Adunk még neki 5-6 percet a sütőben, hogy ráolvadjon a fasírtpizzánk tetejére, majd kivesszük, kicsit hűlni hagyjuk, mert melegen könnyen szétesik.

Végül pedig csinos kis szeleteket vágunk belőle.


Krumpliköret nélkül egy nagy adag salátával is megállja a helyét.

Nincsenek megjegyzések: