2008. július 6., vasárnap

Húsvét 2008.- Tiramisu kis változtatásokkal




Húsvétra készült el életem első tiramisuja és azt kell mondjam mindenki szerint nagyon jól sikerült. Véleményem szerint ez az egyik olyan édesség, amire szinte mindenkinek van tuti receptje. Nos, nekem ez elsőre bejött, úgyhogy ennél maradok, mert nyertes csapaton nem változtatunk.

Még szilveszterkor ettünk a nővéremnél és az Uram azóta mondta, hogy mikor csinálok neki. Mivel- a mascarpone miatt- ez nem egy olcsó édesség, vártam a megfelelő alkalomra. Nos, ez lett a húsvét.

Még mielőtt leírnám a receptet, előre szólok, hogy azok akik csak az echte-eredeti tiramisut tudják elképzelni gyorsan kattintsanak a képernyő jobb felső sarkában lévő piros keresztre, nehogy sokk érje őket.

Néhány dolgon változtattam csupán. Az egyik az, hogy lidlis mascarponét használtam. Régebben, ha kellett a szarvasit vettem, de szerintem nagyon drága. Kis túlzással annyiért vettem két 25 dkg-os csomagot a lidliben, mint egy szarvasit. ( 625 nálunk a szarvasi, én pedig a kettőt vettem 690-ért.) Ezt nem a reklám helye volt, csupán a tapasztalaté. A minőségével pedig- bár bevallom tartottam egy kicsit tőle- az égvilágon semmilyen gond nem volt.

A másik változtatás rizikózabb (bár a fanatikusok már úgy sem olvasnak, ha meg igen vessenek magukra) Szóval az a helyzet, hogy mi- a szilveszteri pezsgőt és még egy két kivételes alkalmat leszámítva- abszolút nem iszunk alkoholt. Ezért azután nem akartam megvenni egy üvegnyi amarettót, kávélikőrt vagy bármi mást, mert úgysem fogyna el. Ezért azután szentségtörésként, az áztatófolyadékom rum+kávé keveréke volt. És jaj szegény fejemnek, de a kávé is 3in1-ben volt, mert kávét sem iszunk, ez is csak a váratlanul beeső vendégek miatt volt itthon.

Szóval ennyi a mea culpám, most pedig már tényleg jöjjön az én tuti finom tiramisureceptem. ( az eredeti recept a Szalay könyvkiadó Nagy süteményeskönyvéből való)

Tiramisu

Hozzávalók:

15 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 50 dkg mascarpone, 3 tojás, 2 csomag babapiskóta, 2-3 evőkanál kakaópor a tetejére

az áztatófolyadékhoz: fél deci rum, 2 kis tasakos 3in1 kávé és kb. 1,5 dl forró víz

Elkészítés

1. Válasszuk szét a tojásokat és a fehérjékből verjünk kemény habot.

2. A tojássárgájákat robotgéppel habosra keverjük a porcukorral és a vaníliás cukorral.

3. Adjuk a tojássárgájás keverékünkhöz a mascarponét és keverjük simára- még szintén a robotgéppel.

4. A felvert tojásfehérjénket óvatosan-fakanállal- keverjük a mascarponés-cukros-tojássárgájás krémünkhöz.

5. Készítsük el az áztatófolyadékot: a kávéporokat oldjuk fel a forró vízben, öntsük hozzá a rumot.

6. Egy-lehetőleg szögletes- tál pl. sütőtál, jénai stb alját rakjuk ki a bemártott ( kb. 3-4 másodpercig-ne áztassuk túlságosan el) babapiskótákkal, majd fedjük be krémmel, majd megint jön rá egy réteg bemártogatott babapiskóta és ismét krém. Így folytassuk, míg van anyagunk, de arra figyeljünk, hogy a tetejére mindenképpen krém kerüljön.

6. Tegyük hűtőbe legalább egy éjszakára, hogy összeérjenek az ízek és a babapiskóta is megpuhuljon. Tálalás előtt szórjuk meg alaposan cukrozatlan kakaóporral.

Tipp: Én a maradékot üvegpoharakba rétegeztem és mondhatni majdnemhogy nagyobb sikere lett, mint a rendesnek, mert irtó guszta volt.

Természetesen a kávé, ha van lehet igazi és ha van otthon használjunk amarettót vagy kávélikőrt, ki mit akar én csupán azt szerettem volna érzékeltetni, hogy emiatt felesleges venni, mert így is nagyon finom lesz, higgyétek el nekem.

Nincsenek megjegyzések: