2008. július 24., csütörtök

Barackos-túrós rétes


Kezdhetném ezt a postot úgy is, hogy "anyám az álmok nem hazudnak", ahogy a megérzéseim és Ízbolygó sem. Pár nappal ezelőtt a linkgyűjteményemben elraktároztam ezt a rétesreceptet, mert minden benne volt, ami számunkra finom, vonzó lehet egy süteményben: roppanós réteslap, barack, túró. Nos, a megvalósítás nem sokáig váratott magára, tegnap este nekiálltam elkészíteni. Nagyon hamar össze lehet rakni és tényleg irtó finom. Az egy rúd, pedig sajnos igencsak kevés, ahogy ezt már a kollegina is említette. Ma délután, amikor az Uram hazaért a munkából írd és mondd, 6 azaz hat szeletet evett meg belőle villámsebességgel, úgyhogy már csak múltidőben beszélhetünk róla.

A kép saját, a recept Ízbolygó blogjáról való. Itt találod. Lustábbak kedvéért ide is bemásolom.

Én csupán annyit változtattam rajta, hogy a méz helyett kb. ugyanannyi cukrot használtam (ízlés szerint) és a lime helyett pedig sima, mezei citromot.

Barackos-túrós rétes (Ízbolygó receptje)

Hozzávalók:
4 lapnyi réteslap
25 dkg túró
2 ek méz
3 ek tejföl
15 dkg konzerv barack
2 tk vanília sűrítmény vagy 1 vaníliarúd magjai
1 lime leve
2 ek búzadara
nagyjából 2 dkg olvasztott vaj

A töltelékhez a barackokat apró kockákra vágom, a túróhoz adom a mézet, tejfölt, vaníliát és a lime levét és jól összekeverem. A réteslapokat egy kivételével egy nedves konyharuhára terítem és megkenem olvasztott vajjal. Ráöntöm a túrós masszát és elsimítom, majd rászórom a barackokat. Megszórom a búzadarával. A hosszabbik felénél kezdve a konyharuha segítségével feltekerem, majd sütőlappal bélelt sütőlemezre emelem. A rúd tetejét megkenem olvasztott vajjal és 200 fokon 25-27 perc alatt pirosra sütöm.

Nincsenek megjegyzések: