2008. július 24., csütörtök

Utószületésnap és majdnem meggyes pite


1 éve és 3 napja született meg az első bejegyzés a Maszatkonyha oldalain - az elhatározás hamarabb megvolt, csak hosszú hetekig nem jöttem rá, hogy miért nem lehet bejegyzést írni, azután némi fáziskéséssel kiderült, hogy csak az Opera tagadja meg ezt a funkciót és akkor elindult.....

1 éve és 3 napja evés előtt fotózás van

1 éve és 3 napja az első dolog, az internetre lépéskor, hogy a gasztrogyűjtő oldalakra kattintva tájékozódom, ki mit sütött-főzőtt-írt

1 éves és 3 napja folyamatosan részese vagyok számomra érdekes, kedves emberek életének. Csodálom Mirelle-nél a Nőket (megunhatatlanul), tátott szájjal olvasom és nézem Fűszeres Eszter zsidó szokásokról szóló történeteit és videóit (még!még!még!), gondolok Ildinkóra, aki éppen Frici cicát siratja, bámulom és irigylem Anyamamát, akit szerintem titokban duracell elem mozgat és még sorolhatnám. Ezekről az emberekről nagy valószínűséggel soha nem hallottam volna, ha nem kezdek blogot írni. Nagy kár lett volna.....

1 év és 3 nap alatt közel 100.000-ren kattintottak rám- KÖSZÖNÖM ( a mérőt csak 7 hónapja raktam fel, úgyhogy átlaggal számoltam),186 bejegyzés született és 270 kommentet kaptam.

1 év és 3 nap: sok idő vagy kevés? minden relatív- nekem- akiből a hobbikhoz való kitartásért felelős gént gyárilag kifelejtették- SOK, nagyon sok.

Nézzük csak: ott volt például a gyöngyfűzés- minden kelléket beszereztem- damil, drót, egységcsomagok, kis gyöngy, nagy gyöngy, könyvek stb. - egy-két darab után abbamaradt a lelkesedés. Valamelyik fiók mélyén még mindig hánykolódik egy szerencsétlen, ház nélküli csiga- mementóként.....

Azután jött a hímzés- anyukám hiába magyarázta, hogy az nem olyan egyszerű dolog, hogy az ember nekifog és tud. Persze nem hittem neki, a kellékek beszerzése után nekiálltam, hogy egy kb. 6 cm-es virágot hímezzek egy piros pólóra. Anyu élénk fejcsóválására ügyet sem vetve gübörcsöltem órákig. Az eredmény? Egy 1 cm-es felismerhetetlen cérnagubanc és a hímzőfonalak fiókba száműzése. Tavaly az unokahúgom elkérte őket és klassz karkötőket font belőle.

Következett az üvegfestés (tudjátok a lehúzhatós fajta)- a koreográfia ugyanaz, kellékek beszerzése, néhány hét tömény festés- azóta pedig csak a beszáradt flakonok árválkodnak egy dobozban.

Ezenkívül volt puffadós festékes, flittervarrós, gyöngyvasalós, origamis és ki tudja milyen korszakom is még?

Szóval már értitek, hogy miért is nagy idő nekem ez az 1 év és 3 nap? Ezekután pedig komoly reményeket fűzzök a további folytatáshoz, hiszen az átlagidőmet már régen túlhaladtam. Lehet, hogy a korral kifejlődik a kitartáshoz szükséges gén?

Azért, hogy recept is legyen: a statisztikám szerint, kitartóan tartja magát a keresett receptek között, első helyen, a meggyes pite, hát íme. Nem teljesen az, mert én a ház, meggyet nem kedvelő szekciója miatt a felét túróval készítettem, de ez opcionális, nyugodtan lehet az egész meggyes.(vagy túrós) A recept Tinától származik-sőt az ötlet a felezésre is.

Meggyes-vagy túrós-vagy almás lepény

Hozzávalók:
40dkg liszt
8dkg zsir
10dkg kristálycukor
1cs sütőpor
1 pohár tejföl
2 egész tojás

A lisztben elmorzsoljuk a zsírt, hozzáadjuk a cukrot és a sütőport, csipetnyi sót,1 egész tojást és a tejföllel alaposan összegyúrjuk. Hideg helyen 20 percig pihentetjük.
Ezután két részre osztjuk. Az egyik felét elnyújtjuk és kizsírozott tepsibe terítjük. Gyengén megszórjuk zsemlemorzsával vagy búzadarával és rárakjuk a tölteléket. A tészta másik felét kinyújtjuk ráterítjük a töltelékre. Megkenjük felvert tojással, villával megszúrjuk, és előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.

Töltelék (almás, meggyes és túrós változathoz):
- Az almát lereszeljük (kb.1kg.) és hozzáadunk 10dkg cukrot, kevés fahéjat és addig pároljuk míg a levét elfővi.
- A meggyet kimagozva a tészta aljára rakjuk, majd megszórjuk fahéjas cukorral.
- 25dkg túrot összekeverünk 10dkg cukorral, 1 egész tojással, egy fél citrom reszelt héjával, mazsolával.

Nincsenek megjegyzések: