2008. július 24., csütörtök

Kávés szelet


A múlt hétvégén készült ez a nagyon egyszerű, de annál finomabb sütemény, nemsokkal azután, hogy Sütis néne oldalán megláttam az ötletadó kávés tortáját. Születésnaposunk nem lévén, nem tortaformában készítettem, hanem sima tepsiben. Megfogadtam a tanácsát és a piskótát is kávésítottam, de nem feloldva, hanem csak úgy natúr öntöttem bele 2 csomag nescafe 3in1 port. (nyilván a rendes nescafet fel kell oldani, mert az keserűbb és nagyobb szemű)
A krém nagyon finom, lágy ízű, egyáltalán nem csömör.

Kávés szelet (Sütis néne kávés tortareceptje nyomán)
Készítsünk hagyományos módon 5 tojásból piskótát. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk, hozzárakunk 5 evőkanál cukrot és a tojássárgájákat. Végül- már csak fakanállal- óvatosan hozzáadagolunk 5 evőkanál lisztet is. Én szoktam hozzá szórni fél csomag sütőport is. A legvégén hozzáraktam 2 csomag 3in1 nescafet. (ez lehet sima nescafe, akkor kevés meleg vízben oldjuk fel, vagy akár sima, lefőzött kávé is)
Amíg a piskóta sül, elkészítjük a krémet. 3 tojás sárgáját simára keverünk 15 dkg porcukorral, fél csomag vaníliás pudingporral és 2 dl tejjel és folyamatos keverés mellett sűrű krémet főzzünk belőle. Tényleg folyamatosan keverni kell, mert könnyen odaég, ha nagyon főne vegyük egy kicsit le a tűzről és csak a láng felett kavarjuk. Én kézi habverővel csináltam, az első adagnál nem voltam elég óvatos, oda is égett, ki kellett dobjam. Szóval kisláng és folyamatos figyelem!)
Mikor kész, levesszük a tűzről és még melegen belekeverünk 5 dkg lereszelt csokit. (sütis néne étcsokit ír, én tejet használtam, mert nem akartam, hogy túl csokis, keserű legyen)
A csoki után, még mindig melegen, hozzákeverünk vízben feloldott nescafet. Én két csomag 3in1-et oldottam fel pár kanál melegvízben és azt adtam a krémhez. Ezután hagyjuk teljesen kihűlni.
20 dkg puha margarint habosra keverünk és a kihűlt kávés krémünket 2-3 adagban hozzáadjuk és közben robotgéppel simára keverjük a végleges krémünket.
Ha elkészültünk, a piskótánkat kettévágjuk és a krém nagy részét közé töltjük, a maradékkal a tetejét vonjuk be. Csokireszelékkel díszítjük.
Hűtőben kicsit dermesztjük, majd szeletekre vágva tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések: