2008. július 24., csütörtök

Anyák napi gasztroajándék 5.- Diós hókifli (süti alappor)


> Erre a receptre tök véletlenül bukkantam rá. Abban a Rámás sütiskönyvben, amiben a kókuszos tallér van, pont a szembenlévő oldalon volt ez a recept. Egyszerűnek tűnt és mivel éppen volt a hűtőben 10 dkg maradék dejóm, belevágtam és ez lett az ötödik üvegcsében. Megfeleztem az adagokat, mert csak fél adagra való fért bele a hét decis üvegbe. ( a recept fölé az van írva, hogy normál adag esetén 1,4 kg hókifli lesz belőle)

Diós hókifli

Ami az üvegbe került:

25 dkg liszt

10 dkg porcukor

10 dkg darált dió (nálam most dejó)

1 csomag vaníliás cukor

fél citrom reszelt héja (én ezt a tetejére reszeltem)

( Az útmutó lényeg az legyen, hogy 15 dkg puha margarint keverjünk habosra 1 egész tojással és 1 tojássárgájával, majd adjuk hozzá a sütiporunkat, az összegyúrt tésztánkat 30 percig hideg helyen pihentessük, majd kinyújtjuk és korongokat szaggatunk belőle, amelyeket kifli formában feltekerünk, megolajozott sütőlapra tesszük és előmelegített sütőben 10 percig sütjük. Még melegen por-vagy kristálycukorba forgatjuk őket.)

Nincsenek megjegyzések: