2008. július 24., csütörtök

Krumplis pogácsa


Valamelyik este héjában sült krumpli volt a vacsora krémsajtos mártogatóssal. Kicsit azonban elszámoltam magam a krumplikkal és jópár darab megmaradt. Kidobni nem akartam, úgyhogy takarékos háziasszony módba kapcsoltam és Tóthné Házi sütis könyvéből összedobtam ezt a krumplis pogácsát. Finom és puha lett, egyedül a sóra kell odafigyelni, meg kell kóstolni a tésztát, mert a krumpli nekem egy kicsit több sót vett fel, mint ami a receptben írva volt.

Krumplis pogácsa

Hv.: 50 dkg héjában főtt krumpli, 70 dkg liszt, 1,5 dl tej, 5 dkg élesztő, 1 teáskanál kristálycukor, 2 teáskanál só, 25+5 dkg margarin, 2 tojás

Lekenéshez: 1 tojás

Tetejére: 20 dkg reszelt trappista sajt

Elkészítés:

- a főtt krumplit áttörjük és a tészta többi hozzávalójával együtt kelt tésztát készítünk. (én kenyérsütővel dagasztottam és kelesztettem), normál úton kb. 40 percig kelesszük.

- a megkelt tésztát 2 cm vastagra kinyújtjuk és a +5 dkg olvasztott margarinnal lekenjük és összehajtogatjuk. Alulról fel, lentről rá és kétoldalról is behajtjuk, így kapunk egy többrétegű téglalapot. Letakarjuk egy tiszta konyharuhával és 15 percig pihenni hagyjuk.

- 15 perc után újra megismételjük a hajtogatást és a kenést. Újra 15 perc pihenő.

- a második 15 perc pihenő után kinyújtjuk 2 cm vastagságúra, tetejét átlósan egy késsel bevagdossuk majd 5-6 cm-es átmérőjű szaggatóval kiszaggatjuk, oldalukat megsodorjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk őket.

- tetejüket lekenjük a felvert tojással és reszelt sajtot szórunk rá.

- előmelegített sütőben 13-15 percig sütjük. 5 perc sütés után a hőfokot levesszük 200-ról 180 fokra.

A megmaradt, már elkészített krumplipürét is felhasználhatjuk, csak akkor egy kicsit kevesebb margarint tegyünk a tésztához.

Nincsenek megjegyzések: