2008. július 24., csütörtök

Sajtos tallér gofrisütőben


Gyerekkoromban gyakran sütöttünk sajtos tallért egy kölcsönkapott szerkezettel. Két öntöttvas lap, megtoldva két hosszú nyéllel és már indulhatott is a sütögetés. A gázon kellett ide-oda fordítgatni, amíg el nem készült. Nem volt egy gyors meló, pedig 3-4 tallért simán meg lehetett egy adagban sütni. Piacon járva még ma is lehet olykor látni ezt a szerkezetet, de valahogy sose tűnt fontosnak vagy kihagyhatatlannak. Pedig.....

Amikor nemrégiben Sütis nénénél megláttam a tallérokat, azonnal feléledt bennem a nosztalgia és amikor odáig jutottam az olvasásban, hogy- jobbhíján- gofrisütőben sütötte meg őket, tudtam, hogy ezt nekem ki kell próbálnom.

Nos a recept jó, a tallérok finomak, a megvalósítás viszont még mindig pepecs. Pedig én- merő lustaságból- nem nyújtottam ki a golyóbisokat, hanem csak úgy, simán tettem a gofrisütőbe. Nem is lettek a tallérjaim szép vékonykák, hanem olyan kis húsosak, de én nem bántam különösebben. Mégis azt ajánlom, hogy aki ragaszkodik a laposabb formához, az ne sajnálja az időt a nyújtogatásra.

Íme az eredeti Sütis nénétől kopizott recept:

Sajtos tallér


Hozzávalók:

- 12.5 dkg reszelt sajt

- 35 dkg liszt (én fehér, teljes kiőrlésűt és rozsot használtam)

- 12.5 dkg margarin

- 1 db tojás

- 1/2 kávéskanál szódabikarbóna

- 1 dl tejföl

- só ízlés szerint- kb. 1 kávéskanállal

- 1 evőkanál étolaj

A hozzávalókat jól összegyúrtam és kis gombócokat formáltam belőle.
Tallérsütő híján, bekapcsoltam a gofrisütőm, a gombócokat vékonyra nyújtottam, betettem a gofrisütőbe és pár perc alatt megsütöttem.
Ha kész , hagyni kell hűlni, úgy az igazi!

Nincsenek megjegyzések: