2008. július 24., csütörtök

Réteskosárka, vaníliapudinggal és eperrel


A maradékfelhasználás jegyében készült ez a gyors édesség, receptje nincs is, csupán összeraktam amim volt. A barackos-túrós rétesből kimaradt pár darab réteslap, a hűtőben pedig volt egy maréknyi eper, amit a múlt heti sok eső után mentettünk meg a kertünkből a teljes enyészettől. Mivel nagyon sárosak voltak, alaposan meg is mostam őket, ezért nem akartam őket sokáig tartogatni, mert félő volt, hogy megadják magukat. Láttam már réteskosárkás édességeket néhány helyen, volt, ahol együtt sütötték a töltelékkel, volt, ahol utólag töltötték. Én az utóbbit választottam.
A réteslapokat olvasztott vajjal megkentem, majd felvágtam 12 részre és muffinsütőben megsütöttem. Közben - 4 dl tejben, 3 evőkanál cukorral (ízlés szerint változtatható)- megfőztem a pudingot, mikor elkészült raktam hozzá kb. 7-8 dkg margarint is, hogy krémesebb legyen és kihűtöttem. Az epreket felvágtam.
Végül, mikor minden elkészült összeraktam őket.

Néhány tanulság:
- a réteslap teljesen íztelen, hasonlóan neutrális, mint a fagyitölcsér, ízben nem sokat tesz az édességhez, ezért a tölteléket lehet dominánsabban ízesíteni
- tálalásnál nagyon szép, ropogós, friss- de másnapra, pár óra múlva megereszkedik, átveszi a puding folyadéktartalmát, ezért, ha vendégeknek készítjük, csak kevéssel előtte töltsük meg a kosárkákat. (az ízéből nem von le, mi másnap ettük meg a maradékot)

Nincsenek megjegyzések: