2008. július 6., vasárnap

Túrós kiflik


Elnézést kérek a túródömpingért azoktól, akik nem szeretik-nálunk továbbra is favorit, mindig, mindenhol, mindenben, minden mennyiségben. A szabályt erősítő kivétel pedig továbbra is csupán a körözött.

Az itt következő remekbeszabott kiflik receptje Snöcy oldaláról származik. Azon ritka alkalmak egyike volt, hogy a megadott recepten semmit sem változtattam. Eredetiben megtalálod itt.Lustábbak kedvéért- szokás szerint- ide is bemásolom. Nagyon finom, könnyű, illatos, frissen, langyosan nagyon eteti magát, de másnap-pótuzsinak is kiváló.

Túrós kiflik (Snöcy)

lardy receptje az Nlc Sütik-képpel topicról


60 dkg liszt,

20 dkg zsiradék,

4 dkg élesztő,

4 dkg cukor,

1 tojás

1 dl tej,

csipet só, +1 tojás a kenéshez
Felfuttatjuk az élesztőt a cukorral elkevert tejben, elmorzsoljuk a vajat a liszttel, hozzáadjuk a felfutott élesztőt és a többi hozzávalóval összegyúrjuk. Hűtőbe tesszük amíg elkészül a túrótöltelék.

Töltelékhez:
25 dkg túrót

12 dkg cukorral

1 dl tejföllel,

5 dkg mazsolával,

3 dkg búzadarával

1 citrom reszelt héjával összekeverünk.
A tésztát 8 cipóra osztjuk, majd kerek lapokká nyújtjuk, és egyenként 8 cikkre vágjuk. Minden cikkre teszünk a töltelékből, feltekerjük, felvert tojással megkenjük. 180 fokos sütőben sütjük. Még melegen behintjük vaníliás cukorral. Ebből a mennyiségből 64 apró kiflink lesz. Nem érdemes kevesebbet készíteni, finom omlós.

Snöcy:

-én már csináltam úgy is,hogy a kész kifliket sütés előtt betettem a fagyasztóba,és csak késöbb sütöttem meg.Semmi baja nem történz,ugyan olyan finom lett mint volt.

Nincsenek megjegyzések: