2008. július 24., csütörtök

Virslis hentestokány


Akik már régebben olvasnak, azoknak nem mondok újdonságot azzal, hogy életem párja hmmm...hát enyhén szólva is válogatós. Húst csak minimálisat hajlandó megenni, de azt is csak akkor, ha darált és ezen kívül még számtalan dolog szerepel a tiltólistán. Így azután sokszor nem kis fejtörést okoz számomra a mit főzzek ma? kérdés. Gyakran azon kapom magam, hogy receptolvasás közben már gondolatban próbálom áthangszerelni, átvariálni az olvasottakat úgy, hogy az neki is jó legyen. Így történt ez akkor is, amikor Epertortánál a hentestokányról olvastam. Nem volt kedvem kétfajtát főzni, így maradt a virsli, mint húspótló.
Az alaprecept szerint mentem, a hús mellett csak egy dolgot hagytam ki, a csemegeuborkát. (lehet tippelni, hogy kinek a kérésére) Pedig a savanyú íz nekem kifejezetten hiányzott a kész ételből, jól aláhúzta volna a füstölt szalonna ízét, de így is nagy sikert aratott.

Virslis hentestokány

1 kisebb fej vöröshagymát lereszelünk vagy apróra vágunk és olajon megfonnyasztjuk, majd rádobjuk az előzőleg karikára vágott virslit. (én gyulait használtam 5 db-ot)
Sózzuk, borsozzuk és felöntjük 1-2 dl vízzel, majd hagyjuk egy kicsit párolódni, átfőni.
Közben 2 dl tejföl elkeverünk egy evőkanálnyi liszttel és kb. 10 perc múlva hozzáöntjük a virslihez és besűrítjük vele, folyamatos kavarás közben az ételünket.
Itt jött volna hozzá a gyufaszál vastagságúra vágott savanyú ubi. Azzal is összeforraljuk, ha rakunk hozzá.
Végül füstölt szalonnakockákkal megszórjuk a tetejét.
Mi tésztával ettük, de a nokedli is illik hozzá.

Megjegyzés: Én nem olajjal dolgoztam, hanem a szalonnakockákból kisült zsírral. (nem az összessel, leöntöttem belőle, hogy nehogy túl zsíros legyen a végeredmény)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! keverj egy kis mustárt a tejfölbe...én is így tettem uborka helyett:)