2008. július 24., csütörtök

Anyák napi gasztroajándék 1. - Kandírozott citromhéjas kekszkeverék


Az ötlet, a saját készítésű süteménykeverék gyártására nem új keletű. Nagyon nem. Még karácsony előtt a rtl reggeli, csak csajos részében láttam Kaldeneker György ötletét, hogy adjunk muffinkeverékport ajándékba. Természetesen sk. készítésűt. Nagyon tetszett az ötlet, azután nem sokkal rábukkantam Cukroskata blogjában a Brownie-mix üvegben receptjére és akkor már tudtam, hogy elvesztem. Bevallom, nem anyáknapi ajándéknak készült, hanem egy januári születés- és egy februári névnapra, de akkor sajnos nem volt hozzá kedvem, időm, kapacitásom stb. Van ez így. Most azonban eljött a megfelelő pillanat. Az én mindig édességet kívánó anyukámnak készítettem anyák napjára 5 féle süteményport. Egyelőre főként aprósüteményekben gondolkozom, valahogy ezek tűntek egyszerűnek.

Amik elkészültek: fahéjas csók, kókuszos tallér, csokoládés tallér, kandírozott citromhéjas keksz, diós hókifli.

Amik még szóba jöttek, de most nem kerültek sorra( hogy el ne felejtsem a legközelebbi alkalomig): természetesen a brownie mix (most az egész dió hiánya miatt hagytam ki), vaníliás gyémánt keksz, muffin, tutti frutti tallér

Nagyon tetszett anyunak, szép sorban ki is állítgatta őket egymás mellé. Aki gyorsan akar, dekoratív és sajátkezű gasztroajándékot készíteni annak jó szívvel ajánlom, mert hamar megvan és nagy örömet lehet vele szerezni. A süti hozzávalóin kívül csupán üres befőttesüvegek, maradék csomagolópapír, némi szalag és színes papír szükséges. Jó móka annak is aki készíti.

Jöjjenek szép sorban az általam készített sütiporok. Azt, hogy mit írtam a rákötött papírra, nem írom le külön, csak azt, hogy mit rétegeztem bele. (illetve azt azért leírom, hogy mit kell hozzáadni, hátha nem jól olvasható a papíros)

Kandírozott citromhéjas keksz (alapötlet Stahl Judittól)

Rétegek, amik az üvegbe kerülnek:

15 dkg liszt

1 vaníliás cukor

7,5 dkg kristálycukor

kandírozott citromhéj (nálam tesco gazdaságos 10 dkg-os kiszerelésű)

(Ami a hozzá mellékelt papírra kerüljön: 12,5 dkg puha margarint keverj habosra 1 tojássárgájával és fél citrom levével+reszelt héjával, zúdítsd bele a sütikeveréket, keverd simára, formázz belőle hurkát, kicsit hagyd hűlni, majd 1-2 cm karikákra vágva előmelegített sütőben süsdd aranybarnára- persze mindezt szépen, pontokba szedve írd le, ne így, mint én)

Nincsenek megjegyzések: