2008. július 6., vasárnap

Húsvét 2008.- Túrós kocka



A húsvéti beszámolóm utolsó fejezetéhez érkeztem. Az idei pálmát vitán felül ez a túrós kocka nevű sütemény nyerte el, osztatlan és zajos sikert aratva. A recept a Házi sütemény című könyvből való és már régóta szemeztem vele, csupán egy dolog tartott vissza tőle. Méghozzá maga a receptkönyv írója, mert bevezetésként (elrettentésként?), azt ecseteli, hogy milyen nehéz ilyen kevés lisztből (28 dkg) két lapot sütni és ne akadjunk ki, ha először nem sikerül stb. stb. Nos, aki rendszeresen olvassa a blogomat, az tudhatja, hogy utálok lapokat nyújtani, ahol csak lehet kikerülöm. Most mégis úgy döntöttem, hogy egy életem-egy halálom, én bizony belevágok. Ehhez képest, gyönyörűen és igaz, hogy sok liszttel, de könnyedén ki tudtam nyújtani a tésztát, sőt még a nyújtófára tekerős-tepsire átemelős trükk is sikerült, talán először életemben. Szóval, vagy a könyv szerzője titokban fogyókúrás guru, és így akarta elrettenteni a nassolnivágyókat a szénhidráttól, vagy pedig én vagyok hiperügyes.

A süti amúgy isteni finom, pár óra alatt megpuhul és minél több ideig áll annál finomabb lesz. (hogy túl sok ideje nem lesz, azt garantálom) A krémje nagyon egyszerű, nem kell főzni, mégis könnyű, nem nehéz és isteni finom.

Túrós kocka

Tészta: 28 dkg liszt, 5 dkg margarin, 1 sütőpor, 1 kávéskanál szalalkáli, 2 tojás, 10 dkg porcukor, csipet só

1. A lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, majd hozzáadjuk a tojásokat, a sütőport, a porcukrot, a sót és a szalalkálit. Összedolgozzuk és kétfele osztjuk.

2. A lapokat vagy tepsi hátulján vagy sütőlemezen süssük. Jól zsírozzuk be vagy használjunk sütőpapírt.

3. A tésztát nyújtsuk ki és emeljük át a sütőlemezre. Nyújtásnál jó bőven használjunk lisztet, különben nem fogunk tudni rendesen dolgozni.

Előtte melegítsük elő a sütőt és tegyük be a tepsinket előmelegíteni, így amikor átemeljük rá a tésztát és véletlenül elszakad vagy összeugrik, a hő hatására könnyebben tudunk rajta javítani. Én miután a tepsire raktam, éles késsel szép egyenesre szabtam a széleit. Így a két lapot is egyformára tudtam sütni.

4. Pár perc alatt aranybarnára sütjük a lapokat és hagyjuk kihűlni őket. (akár 3-4 nappal korábban is megsüthetjük előre a lapokat és akkor később csak tölteni kell)

Krém: 25 dkg porcukor, 25 dkg margarin, 50 dkg túró, 1 csomag vaníliáscukor

1. A puha margarint robotgéppel habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a túrót és a vaníliáscukrot is.

2. A két, kihűlt lap közé töltjük a krémet és néhány órát állni hagyjuk, hogy megpuhuljon, utána szeletelhetjük és hintsünk porcukrot a tetejére.

Nincsenek megjegyzések: